Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Jag gav ersättning på natten. :) nu sov ju Selma efter 2-3 veckor, men innan det fick hon ersättning. Hon fick ersättning som sista mål också för att hon skulle vara mätt längre. :)

Grattis i efterskott Vilgot! Stora killen :)

Stort Grattis även till Armani idag!

Lottch, jag räknar mig som inbjuden till bröllopet ;)

Äter hon inte sen om hon får välling på morgonen? Kul att det har funkat med fasta tider, jag är ju själv en sucker för rutiner och fasta tider när det kommer till Selma, nu när vi pratar frukost kom jag på att jag själv glömt att äta.

Jag hade nog försökt 2 ggr till i 1h och sen inte gett något förrän det var mellis/lunch OM hon nu inte äter lunch sen om hon får välling, då hade jag gett välling. Vår nanny :love: , som satte upp alla våra rutiner sa att det tog 2-4 dagar innan rutiner satt sig, ju yngre desto fortare.

Oj, det innebär långklänning för oss va? Har ni bestämt datum? För visst är det nästa sommar? Då har jag blivit smal igen!!! :banana:

Nä, man kan ha både lång och kort klänning. :) vi tyckte bara att det var roligare med smoking för att det är lite trist med bara kavaj för killar. Vi gifter oss ju, då måste man klä upp sig. ;)

Vi hade tänkt 16 juni, men nu funderar jag på augusti istället. För vi kanske börjar avla barn igen i juni :angel: och då vill jag hinna bli smal igen. :) men vi får se. Annars väntar vi till efter bröllopet. :) skulle bara vara så skönt att ha alla barn ute, så att jag slipper träna 2 gånger. :p

Haha, fast jag vill ha bebis på våren. ;) isånna fall blir det efter 21 april, har fått stränga order att vänta minst ett år. Skulle till läkaren idag och kolla, men hon var sjuk. Drygt!

Slog på tvn och hamnade framför Canal+ Action och en ny hemsk film, flickan från ovan. Varför fastnar jag alltid framför filmer fär någon dör?

Jag ville ha smokingbröllop men valde bort det för att det kändes som att det skulle bli för dyrt för gästerna att fixa klädsel :(

Oregano: Jag fick inte känslan av när jag gick på Klara att de var restrektiva med snitt :confused: Hon undrade t.o.m. om det skulle vara ett alternativ för mig.

Armani: Grattis på födelsedagen :bump:

Okej, isåfall är ju augusti bättre än juni. Vi gifte ju oss 7 aug och då var V precis 4 månader. Jag hade 3-4 kg kvar att gå ner då, så jag är inte helt nöjd med hur jag ser ut på bilderna, men men. Hade inte orkat vänta längre. :D

Ang årstid att få barn så har jag aldrig velat ha barn sent på hösten, men just nu känns det helt okej med ett novemberbarn. Tyckte våren bara försvann förra året eftersom jag mest satt inne och aldrig kom utanför dörren. Vet inte vad jag gjorde ;), men det var som ett jätteprojekt att ta sig ut med vagnen och jag skämdes varje gång BVC-sköterskan frågade om vi brukar vara ute. Tror att jag kommer att kunna njuta mer av våren och sommaren nästa år än förra.

Oregano: Jag fick inte känslan av när jag gick på Klara att de var restrektiva med snitt :confused: Hon undrade t.o.m. om det skulle vara ett alternativ för mig.
Jaha! :idea: Jag vet ju egentligen inte, utan det är bara vad jag hört och läst mig till. En vän till mig sprack ju så mycket det bara gick i princip :( och hon törs knappt tänka på syskon. Hon har redan frågat bm och läkare på kvinnokliniken om snitt, men de säger bara att det inte är nå farligt att spricka och att de inte beviljar kejsarsnitt pga det. Tycker så synd om henne...

Men förresten, hur sätter man igång en förlossning? I mitt fall borde det bara vara att ta hål på hinnorna och låta vattnet gå. Det lär väl inte vara så komplicerat?

Denna sommar ska jag banne mig njuta av, satt inne mer eller mindre heeeeela sommaren förra året pga getinginvasion. Vi hade 4 bon under hustaket och två i stallet som Nomor fick komma och ta bort :eek:

Plus förrymda bin i väggen på boden

Senast ändrad:

Beror väl på hur tappen är och om man är mogen för igångsättning. Är man lite öppen osv borde ju dropp vara ett alternativ och sedan ta hål på hinnorna.

Knepigt att hon inte får hjälp men de anser väl att hennes rädsla bara sitter vid att spricka och inte vid själva förlossningen. Jag vet inte. Sedan kan du ju vända dig till andra sjukhus om man inte får respons från sitt hemsjukhus.

Just ja, det hat jag glömt bort. Vi hade också getingbon. Stora feta getingar var det som knappt kunde flyga.

För att de ska kunna ta hål på hinnorna misstänker jag att man måste vara öppen lite. Och för det så får du nog en dos prostanglandingelé för att mjuka upp tappen och göra den mogen.
I know the drill så att säga ;)
Inte för att det fanns nåt vatten att gå, det hade försvunnit på nåt mystiskt sätt:D

Aha, det är klart. :idea: Det bästa vore såklart om det startade av sig självt. Om jag bara kunde få en garanti att det tar prick 3 h så vore jag jättenöjd. Då hinner jag in, kanske kan få testa lustgasen och så behöver jag inte plågas så länge. Kan man få en sån garanti tror ni? :p

Men! Då måste jag ju ta hänsyn till erat bröllop i vårat barnproducerande. För jag vill också vara smal och kunna ta ett glas vin. Men jag vill ju ha en sommarunge så detta blev helt klart bekymmersamt.

Vi hade en plan för när, var, hur vi skulle börja försöka. Men den har ställts lite på ända då läkaren vill börja medicinera mig. En ide e helt enkelt att tidigarelägga det hela. Mycket för att jag inte kan förlikas med tanken på medicinering…

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 563
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 553
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 641
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V