Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Jag tror du gör rätt. Det är tungt as hell. Men i slutändan slipper du stå och slitas mellan två dåliga samveten. Sen så kanske du kan utnyttja massagen som betalmedel för att bli medryttare på en häst.

Har du svårt att få ihop dina timmar förresten? Jag gick till skansen och masserade deras hästar. Det borde väl finnas någon motsvarighet i Skåne.

Nåt sånt här är inte genomförbart?
Det ska givetvis vara lika långa boxdörrar och lite mer raka vinklar osv.
Men en liten kladd..
32294340.jpg

Det hade också varit genomförbart, absolut! Tack för era svar och synpunkter!
Och grattis stora killen Alexander på födelsedagen!!!!!!!!

kl

Jag som inte skulle träna :angel: Jag har börjat träna bl.a. magmusklerna för att få bort "mammaputet" längst ner på magen, jag har gått ut och gått 1,5h idag och jag har börjat hålla igen på alla socker saker (bullar/bakat, godis, saft och läsk) och helt enkelt gått ner 1 kg på mindre än en vecka (vägde mig i fredags) och sedan så fort jag känner ett sug så funderar jag på om jag är hungrig eller bara vill äta för ätandes skull = slutat att "tröstäta" :laugh:

Känner mig jätte duktig som har hittat motivation :D

Vad roligt att du skriver om just detta :D. Jag och min 15-åriga svägerska satt precis och diskuterade precis träningsmetoder och kroppsformer, speciellt magträning. Jag älskar ju jobba med pilatesbollen, tycker det är ett jättebra redskap för magträning!
Har varit duktig, rent fysiskt de senaste dagarna: igår kavade jag ved i flera timmar. I förrgår gick jag en mil med barnvagn. Dagen innan det lagade jag ved i flera timmar också. Behöver jag säga att jag lever med träningsvärk just nu, hahaha :D

Härligt!! :banana: Jag tycker det är så himla skönt och roligt när man kommer in en sån bra flow liksom.

Själv förfaller jag. Var tvungen att plocka fram de tjockbyxor i 3 storlekar större än normalt som jag köpte två veckor efter förlossningen för att jag nästan kräktes på mammajeansen. Nu är jag glad att jag köpte dom då även om det bara tog ett par veckor innan de var på tok för stora. För mammabyxor vägrar jag använda nu och vanliga jeansen går inte längre att knäppa. En liten tröst är iaf att dom här byxorna är jätteförstora (så jag är inte fet än ;)). De trycker inte på magen iaf.

Och så fortsätter jag detta positiva inlägg med att säga att jag just konstaterade att Vilgot har 37,8 graders feber pga vaccinationssprutorna idag. Det var ganska väntat eftersom han fått feber alla andra gånger också. Han var jätteleden, men nu ligger han och pappa i sängen och tittar på hockey och har det tydligen rätt bra. 77 cm lång och 10,8 kg tung är han iaf. :laugh:

Nu måste jag gå och ta hand om köket. Jag orkade inte laga nån mat idag och maken kom inte hem förrän 17:30, så det blev väligt sen mat idag. Så nu lär jag väl få göra rätt för mig. ;)

Och jag har just köpt ett kilo godis :cool: Tappade just lusten att äta dem... :D Fast jag tror jag kommer att ha glömt det där när jag sjunkit ner i soffan och ska titta på tv. Då sitter jag där med ett glas vin i ena hanen och godispåsen i andra...

*kl*

Alexander tackar för alla gratulationer !
Vi har firat lite granna idag, blir riktigt kalas till helgen då moster med sambo kommer.
Imorgon ska vi till bvc och vaccineras, återstår att se om han blir sjuk denna gången med.
Jag har ont i hela kroppen efter räfsningen igår, tur att var sämre väder idag så att jag hade en bra ursäkt för att slippa fortsätta :angel:

Nu är det nattning av barn, rastning av hund sen blir den en lååååång varm dusch :)

Ett sent grattis härifrån också :laugh:

*och knapplån för dagens gnällinlägg*
Den sedan tidigare dåliga ryggen värker. De sedan tidigare dåliga handlederna värker. För att inte tala om skuldror, axlar och knän. Och inte blir det bättre av de, i runda slängar, fem miljarder lyften av mammig bäbis som sker varje dag. Strössla på en natt med flera långa vakenperioder, och en Papi som har überlångt möte med efterföljande middag och alltså tidigast är hemma 21.30 så har ni.. inte världens soligaste och roligaste Modett :cool:

Och jag har just köpt ett kilo godis :cool: Tappade just lusten att äta dem... :D Fast jag tror jag kommer att ha glömt det där när jag sjunkit ner i soffan och ska titta på tv. Då sitter jag där med ett glas vin i ena hanen och godispåsen i andra...

Då sjunker jag ned i andra delen av soffan med min godispåse :D :d

*kl*
Idag har vi beställt sophämtning. Och det blev som jag misstänkte, vi måste köra ut den till vägen. Och så måste vi själva åka till företaget och hämta ut en tunna själva.
Vilken service de bistår med med de hutlösa priserna :grin:

Grattis till Alexander!! Vad konstigt det känns att alla gått från baby till toddler så fort. :eek:

*kl*

Pust och stånk, säger jag, vilken dag! Från det soliga härliga vädret igår, till ruggigt och kallt idag. Ångrar att jag tog bort voksipåsen igår... :crazy: Selma har fortfarande inte hämtat sig från sin feber och är trött och gnällig hela tiden = påfrestande. Igår var det okej när hon fick krypa runt på bron, men idag har ingenting varit bra. Hon sov 1,5 timme på förmiddagen till halv tio och mellan 14.30-18.00 :eek:

Skulle ha väckt henne om jag visste vad klockan var, men jag var fullt upptagen med ett annat projekt ute, ska visa när jag är klar. Så det var bara att ge middag istället för mellis och sen hoppade både hon och jag ned i badet. Så skönt! Var så kall. Bestämde när jag låg där med en bebis som var runt som en propeller att vi ska ha ett stoooort badkar i vårt nya badkar istället för vårt 150-160 kar vi har nu. Saknar att bada bubbelbad med tända ljus med sambon. :( vi får verkligen inte plats, karln är för lång!

Han har hållit på med min ridbana hela kvällen och dränerat så att den ska torka upp snabbare. Då kanske vi kan få den klar om 2 veckor. :D Blir ett sånt lyft. Ingen hit att tömköra en tossig unghäst på en öppen yta...

På tal om bantning och kost så har jag bara tre kg kvar till min ursprungsvikt!! Har bantat på vardagarna och haft lördagen som syndardag. Fick hem mitt älskade löparband i söndags :love: Så så fort jag blir frisk ska jag sätta igång med kondisen. Har fått ett träna hemma program också, som jag hade tänkt köra nu, men det verkar dröja ett tag innan Selma har bökat klart, suck!

Ett sent grattis härifrån med; Grattis stora Alexander på 1-årsdagen!

*kl*
Här har ni någon som är helt sopslut... Jobb, utbildningar via jobbet, massor att göra hemma både inne och ute, försöka hinna med att umgås med familj och vänner, planera inför stora 1-årsdagen, u name it. Lite för mycket just nu, vill bara lägga mig under en sten och dö typ. :crazy:
Jag vet att det bara är just nu jag känner så, men det räcker. Jag vill lägga all min lediga tid på Stella, inte på massa dötråkiga (och faktiskt, rätt onödiga) utbildningar och kurser som jobbet anser att jag behöver.
Räknar veckor till ledigheten, och tackar för all plustid som utbildningarna trots allt ger och ser fram emot att kunna plocka bort lite timmar här och där fram till långledigheten efter midsommar. :love:

Meningslöst dravel från mig avklarat...

Juzzen; Tråkigt beslut du behövt ta! Det är aldrig någonsin lätt att fatta ett sådant beslut, så här kommer ett gäng kramar!

varenda gång du pratar om bron så ser jag selma krypandes över en å på en gammal träbro :D
Borde vant mig vid uttrycket nu, men ändå så är det min första tanke!

Haha, herregud, det hade varit något. :D

Vad säger man om man inte säger bro då? Trapp? Entré? Jag har levt en skyddad uppväxt känner jag och aldrig hört något annat än bron. ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 712
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Födda 2022