Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*

Jag e knäpp knäpp knäpp! Sitter här med en bebis som skriker nästan hela tiden, en bestämd dam är hon(tur hon snackar o skrattar mellan varven så man inte blir helt knas:D ) jag har påbörjat en distansutbildning till hästmassör, och nu sitter jag och har blivit förälskad i en cockerspanieltik på 1 år som söker nytt hem..hahaha, som om jag inte har nog att göra;) Men vill HA!! kanske dumt ja, men åååh vad jag vill! Hur fixar ni det med hundar, har ni tid?(blir nog ingen hund för oss, emn jag är sugen)

Skönt att man kommit tilbax till livet nu iaf:) Idag har jag städat hela huset, satt igång megaprojektet med att rensa och få fint här hemma, och nu är här å snyggt på nedanvåningen, och sovrummet:bump:

Älskar att jag har sån energi!!:D

Hur bor du?
Jag har två hundar här hemma o de hinner kissa om dagarna ;) Det funkar ännu bättre om jag bara har den ena hemma. Då bråkar de inte heller ;)

Har ju också en mycket bestämd bebis :D och hund! Och jag älskar att jag har min lilla loppa till hund!! Hon är min skugga och följer mig slaviskt vart jag än går, vilket är skönt så jag slipper dras med henne i koppel plus barnvagn ;) Dock kan jag vissa dagar känna att hon blir lidande på dagarna. Det ÄR svårt att asa ner bebis till bilen, plocka ut barnvagnen och gå ut och gå med hunden. Oftast på dagarna blir det korta kisse-rundor i området och så får någon av oss ta henne längre på kvällen (speciellt nu i denna värmen så orkar ingen av oss gå lång mitt på dagen ändå). Men jag hade aldrig velat vara utan det. Hon var ju vår "första bebis", om än lite hårig. Hon får ju dock stå tillbaks lite nu gentemot lillebror, men allt går om man bara vill!
Hon är ju alltid med mig i stallet, även när jag rider. Två flugor i en smäll helt enkelt, motion både för häst och hund på samma gång =)

Tror det blir ersättning/gröt och lite smakportioner på dagarna när jag är borta och amning på morgonen och kvällen. Runt vecka 12 ligger en utvecklingsfas e n l boken.

Här käkas det fötter för fulla muggar.

s_417.jpg

Sötnos :love:

Han är 12 veckor imorgon så det kan nog stämma ganska bra.

Hur gammal är T nu? 5 mån? Har ni börjat med några smakportioner? Vad tycker hon?

EmelieR:

Jag bor på landet:D
Ingen gård men villa, har stor tomt och öppna landskap runt om!

Armani_

Åhh, säg inte så, nu blev jag ju ännu mer sugen..isch:grin:

Bor också i lägenhet med två hundar, det funkar bra tycker jag. Visst det är extra bök och stök innan man kommer ut. Men jag går ofta längre promenader nu än vad jag gjorde innan Iggy. Resonerar lite som så att har jag nu krånglat mig ut med unge och hundar då kan jag lika gärna vara ute ett tag :D

Men visst har det hänt att jag tyckt det vart jobbigt med hundarna, tex när jag tagit vagnen istället för sjalen och Iggy har en sån dag där vagnen är det värsta som finns, och jag har glömt sjalen hemma. Oftast kommer han på detta när man är som längst hemifrån oxå :grin: En vansinnig sprattlande bebis på armen, två hundar och släpandes på en vagn... :devil:

Jag tycker det är bra för barn att växa upp med djur, oavsett om det är hundar, katter eller något annat djur.

Lägger in en bild på min älskade Chip, en 12-årig herre som vart min skugga de senaste åren. Det är inte ofta man ser mig utan honom eller tvärtom :love: Hoppas han lever ett tag till så Iggy får uppleva honom.
n615567783_530328_5039.jpg

Nämen såå fin!=) Hoppas voffsingen hänger med ett bar tag till då:)

Ja, jag kan känna lite så, att jag tror det är bra och ha något som får mig att komma ut och gå lite mer! Plus sällskapet! Har ju haft hund hela mitt liv, och cockerspaniel är mitt hjärtas :love:
Vill också att Nelly ska växa upp med hund..
Men jag har kännt så att dte skulle bli bökigare, tycker dte är bökigt med hästen redan..men o andra sidan är det lute skillnad med hästen, där vill jag ju inte ha Nelly i selen eller för nära när jag hanterar hästarna..men hunden är ju en annan sak..Och promenader ut med vovve saknar jag!!

sen är man ju lite så rent ekonomiskt..kostar ju lite att hålla vovve med..

Usch, jag om slagit bort tanken för jag tänkt: nää, det är dumt nu osv osv

Men så kommer ni och bevisar att det går, dumma ni:p:D

Jag har ju två hundar som är mitt allt, eller ja, de delar den platsen med Oscar. Det fungerar alldeles utmärkt att ha dem. Nu bor vi en bra bit in i skogen och har långt till närmsta granne, så de går lösa jämt. Är jag i stan så blir det lite ståhej med koppel hit och dit, de är inte så vana vid att gå i snöre. Men det är inte ofta det händer. Bor du som du gör så är det guldläge att bli med jycke! Tycker med att barn ska växa upp med djur. De (kanske) lär sig respekt för djur och lär sig det här med ansvar och så. :laugh:

Har du blivit flyttad till Läkargruppen i Västerås?
Min reservBM svamlade något om att kolbäck skulle tas över av dem...

Nja...
Jag och min man skrev oss på privatkliniken Capio i Hallsta kort efter när vi flyttade hit men de stängde efter ett halvår om ens det. Då blev vi automatiskt flyttade till Kolbäcks VC och det var från dem jag fick en tid för cellprov men eftersom vi bor som vi gör och känner oss lite som alla känner apan, apan känner ingen så flyttade jag till Hallsta VC och deras BVC samt Barnmorskemottagning. Sedan så finns det telefontid varje dag till en bm istället för tisdagar och onsdagar.

Känns jätte fånigt att jag inte litar på deras tystnadsplikt eftersom jag själv jobbar inom vården om än med tänder men ibland får man ha sina fixidéer. Hade nog varit praktiskt att haft föräldrargruppen i Kolbäck men jag misstänker att jag har lika lite gemensamt med dem som jag har med gänget i Hallsta så det kvittar :) Jag har ju min föräldrargrupp här direkt på internet om jag behöver prata om ngt :bow:

Smakfråga!
Jag behöver lite smakråd från er. Jag håller redan på att planerar för vintern, har t.ex. tittat ut en overall till lill-tjejen som jag ska beställa här i dagarna men jag vill att min man tittar i katalogen om han vill ha ngt :D
Jaja, till saken. Enligt min smak så är min vagn skit snygg ;) och det jag funderar på är om man ska ha en åkpåse i samma färg som vagnen eller om jag ska köpa en rosa åkpåse bara för att jag kan. Trodde aldrig att min man skulle bli så för rosa som han blev när Isabella kom men han har valt mycket rosa kläder till henne när jag själv har valt vitt eller annan färg ;) som overallen jag skrev om tidigare, han tycker rosa och jag tycker svart... det blir en svart :D

barnvagn_83759498.jpg

//Lina - smiley-beroende

Senast ändrad:

När jag var på efterkontroll blev jag erbjuden gynundersökning. Nu blev ju jag snittad och har aldrig haft några problem därnere, så jag tackade nej, fick mina p-piller och kallelse till röntgen och sen så var det bara att gå. Nu blev jag kallad till en gynekolog på sjukhuset för att göra
det, så jag vet inte om det är ngn skillnad?

Jag har köpt åkpåse i samma färg som vagnen men har man otur så är ju vagnen solblekt till vintern ;) Då är det ju inte så fint med sprillans ny svart åkpåse ;)
Jag har alltså en svart själv. Men antagligen kommer väl sittvagn ungefär samtidigt som åkpåse och min Skrutta har ju inte ens åkt i sin liggdel ännu så... Den vagnen är inte solblekt.......

JAg ska ha rosa overall i år. Nästa år behöver man ju kamuflera all smuts så jag ska passa på ;)
Jag är också smileyberoende ;)

Jämför jag med locket på liggvagnen så har vagnen inte solblekts än i alla fall, den står sällan i solen så det kanske är därför :) Egentligen vill jag ju ha en åkpåse i samma färg (älskar att matcha, kan inte ha olika färg på schabrak och benlindor eller grimma och grimskaft) men jag funderar på en rosa bara för att jag väljer en svart overall. Eller så köper jag en rosa overall som är billigare än en åkpåse :p Vilken huvudbry jag fick ;)

Det stavas Ilandsproblem ;)
Men man lär ju inte kunna ljus overall nästa år ;) Ta en av varje ;)

Jag har jätteångest över mina hundar! Eller i alla fall den ena. De får bara några kissrundor på dagarna. Någon gång ibland åker sambon iväg så de får springa av sej. Men de är vana att vara med i stallet och springa där och den ena tränade jag ganska mycket lydnad med förut, inte så mycket nu :cry: och det märks på henne att hon mår dåligt över det. Hon blir överlycklig när jag ber henne hämta posten p dagarna...

Men skulle vi bo på landet skulle det vara en helt annan sak. Det skulle underlätta mycket! Och det är bara den ena som älskar och kräver att arbeta. Den andra är det lite tjuren Ferdinan (öhh stavningen?) över... Dock är det en krävande ras oxå, rottweiler. Jag vet inte hur krävande den rasen du tittar på är.

En liten parantes är att de äter för minst 500:-/månad och försäkringen kostar drygt 11000:-/år.... Men då är det som sagt en speciell ras... :crazy:

Hon skrev att det var en Cocker spaniel ;) Så om den äter för 500:- blir den rusktigt tjock :)
Försäkring vet jag faktiskt inte alls på en sådan. Vet inte ens vad det blir på mina båda JR... Undrar om försäkringsbolagen skrattar när mina pengar kommer in. Jag tycker jag har allt försäkrat- ibland mer än en gång känns det som.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 237
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
3 011
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 579
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 509
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet