Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Japp, det var det vi misstänkte. Hade början till bölder i lungorna :( Och massor med marsanliknande slem. 30-40% dödlighet enligt agrias hemsida...

Usch då... det låter ju inte alls bra... Jag håller tummarna här för att medicinen gör så mkt den kan för att de ska försvinna...

Hmm, kollade just vad den kostade... 3000.- så f*n om den inte hjälper...

*kl*

Idag har vi vart på Nordens Ark hela dagen, ont i både fötter och ben nu. Iggy skötte sig kanon, var lite orolig för bilresan som tar 2 timmar enkel väg. Men han sov som en liten stock. Inne på djurparken låg han i vagnen nästan hela tiden :) behövde bara bära honom 2 gånger. Framsteg!

AKB + ni andra
Hör av er nästa gång ni ska till Gekås för det är dit jag antar att ni ska när ni säger Ullared ;) Jag bor nämligen 20 min därifrån med bil, då kan vi ju mötas upp för en fika :)

Fy vad trist. Håller tummarna för att liten e en seg liten rackare som tar sig igenom det här.

Usch och fy vad tråkigt :( Håller tummarna för att han kryar på sig.

Oregano: Hahahaha! Ibland blir man mindre stolt över dessa djur :D Så hade min lilla kunnat göra. Nu är det iofs bara en shettis, men jävlas är hon bra på ;)

Usch o fy... Inte ens det är kul... MEn värt det om den funkar... Hur länge är det kritiskt nu?

Jag tycker så synd om dig :( och hästen såklart...

Man ska inte berätta att man bor så nära, vi kanske skickar listor till dig ;)
Min svärmor skulle dit häromdagen men det var lång kö och INGEN parkeringsplats så de struntade i det... Där rök min fleecefilt i Barbapapa jag ville ha... Den är ju lite tjockare o go. Men men- det går fler tåg ;)

knapplån

Åh jag blir nostalgisk när jag ser "vårmammor 2011" tråd...

Idag har vi varit på dop för min kusins tvillingsöner! Trevligt var det =) Dom tyckte jag ska anmäla min skrutta som barnmodell för kläder eller blöjor haha! Sånt blir en mor stolt att höra.

Ia* håller alla tummar för fölis, vilken mardröm!

Armani_: Hehe, jo. Lite hittade jag allt. Men inte jättemycket.
Så blir det när man åker iväg helt random så där.

oregano: Den 5 augusti plussade jag med;) Vi får fira årsdag eller nåt:banana:

viv: Självklart:laugh: Hade varit skoj! Får såna tokryck och glider iväg dit några gånger om året. Bor ju "bara" 13 mil därifrån.

ia*: Fy sjutton! Stackars fölet (och din plånbok) Hoppas allt går bra!
Hur är det med veterinärvårdsförsäkring och livförsäkring på en sån ung häst?
Gäller det? Det måste det väl göra, men man vet ju aldrig med försäkringsbolag.

Det va en stor dag då. Hade väl gjort en sisådär 20 test dagarna innan:D
Men så blev det tillslut ett plus:laugh:

Ponnyhistorian är löst. Du får ett pm.

Tack alla, det ska nog gå bra hoppas vi. Bakterierna i lungorna är svåra att komma åt, därför blir det en låååång behandling för att vara säkra på att de är borta. Vet inte hur länge det är kritiskt men febern borde väl vända inom ett par dagar.

Japp, han var försäkrad redan när han låg i magen så det ska inte vara några problem. Fast det här lär ju bli dyrt fast jag har försäkring. Men huvudsaken är att han blir frisk :)

Jag har faktiskt ingen aning om vad de "bör kunna" när så jag vet inte om hon är tidig/sen/normal :)
hon är ju nu dryga 11veckor men skulle varit dryga 5 så jag har dålig koll på vad som är normalt i dessa åldrar...

Ah, det försvårar ju såklart :p. Jag tror det brukar vara ungefär såhär: svarsleenden vid 5-6 veckor, sedan börjar de "slå" mot saker och efter ett tag sikta och greppa, vid 10-12 veckor kanske?

Jag tror att detär som du säger. För på neo var min en "stor" bebis som bara var på tillväxt. Jag upplever det som om hon är 7-8 veckor nu, som hon skulle varit. Men att hon blivit starkare fysiskt.

Vad länge sedan det var jag hörde uttrycket "stor bebis" :D

Det vore kul att höra hur det blir framöver, runt BF upplevde jag att sonen var starkare och mer med än bebisar som stannat i magen, men det tyckte jag klingade av rätt snabbt och det kändes som att de fullgångna sprang ikapp och förbi.

*kl*

Idag ska jag ta igen det jag missade igår med Alicia. Åkte så fort hon vaknat och kom hem en timma för att ge henne mat och äta själv vid lunch. Sen var jag inte hemma fören vid 18 tror jag. Så idag blir det mysdag för hela slanten. Sambon började jobba idag oxå och sonen sov hos en kompis så vi är helt själva. Passar bra för här bara regnar det :(

Om vi nu inte skulle få huset så är ju en bra sak att sambon fick eld i baken att göra klart lägenheten iaf :) Fast vi SKA ha huset, så är det bara. Jag har ju redan inrett köket och stallet i huvudet... Och det vore underbart för barnen att bo där!! Riktigt mycket Bullerbyn-känsla! Love it. Ska ha stället. Ni kommer förstå sen när jag vågar lägga in bilder på det. Eller så tycker ni vi är galna som köperdet pga all rust :)

Glömde skriva...
Igår på Gekås så spelade de in Ullared 2. Och jag råkade komma i bakrunden några gånger. Så spana efter en rödhårig en med blå manduca med bebis i såklart när det visas på teve. Klipps säkert bort, men man vet aldrig ;):D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 242
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
3 016
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 623
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 512
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka