Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Tack alla :love:

Just nu äter hon penicillin som hon tycker är så äckligt att hon gråter och hela hon ryser men det kom ut bakterier i blodet under operationen så hon fick ganska hög feber då.
I framtiden händer ingenting, möjligen i för-puberteten så kommer man göra ett njurfunktionstest för att ktr hennes njure. Nu räknas hon som ett friskt barn som inte behöver undvika någon föda (typ spenat) eller liknande :) Vi är så glada och nöjda.

Jag klädde på henne för första gången idag sedan i måndags och det blev en underbar sprakdräkt i strl 68 som satt helt perfekt med lite växmån i :D

Fick hemskickat en liten tandborste och en liten tub med tandkräm ifrån folktandvården, kanske vore idé att börja använda dem nu när en gadd kikat upp:D

*kl*
En liten Secret Santa fråga...
Eftersom det är just "secret" så ska jag väl inte avslöja vem det är ifrån väl?
Inte skriva nån avsändare på paketet och så?
Och så ska jag när jag öppnar paketet jag fått försöka lista ut vem det är ifrån eller?

Ja precis AKB! Ingen avsändare så se till så att där är riktigt med porto- Inte kul för den andre att lösa ut sin paket ;) haha

Sen efter gissar vi! Längtar redan!!!

Åhh vad skönt! Skönt att det är slut på allt krångel och all oro!! Och medicin.

Själv håller jag på att bryta ihop... Fast sambon och jag har lovat varandra att inte göra det fören nästa vecka så det är bara att bita ihop. Idag fick vi luftvärmepumpen installerad och sonens rum ska vara klart för inflytt nu. Utom lister och så, men beboeligt. Vårat sovrum oxå förutom slipning av golvet... Köket plockas nog upp just nu och sambon lägger nog mattan i badrummet och monterar in toaletten. Så då kan vi äta, kissa och sova. Borde ju räcka ;)

Tack för rådet:laugh:
Undra varför de skickar med tandkräm?
Fast jag fick iofs med en broschyr, kanske skulle ta och läsa den:D

Tvistat lärde men man ska ta det lugnt med fluor till små barn även om de är en liten mängd i tandkräm. Småbarn sväljer tandkräm och risken för estetiskt fula tänder på de permanenta tänderna är överhänganden vid större fluorintag.
Nu är våra barn så små att tandkrämen blir bara onödigt. Vanan att borsta tänderna är mycket viktigare.

Fluor är dessutom ett gift och det finns flera i min utbildning som vägrade låta sina barn skölja med fluor m.m. vilket jag tycker är onödigt. Fluor finns i maten du äter också och den lilla mängd som finns i tandkräm och tuggummin har visat god effekt på kariesreduktion men påverkar inte kroppen för övrigt.

Kom på nu att när bvc-tanten gjorde hembesök när Oscar va nyfödd så tog hon ett vattenprov och skickade till folktandvården.
Och det va nästintill obefintligt med flour i vårt vatten.

*kl*
En till Secret Santa fråga.
Ska man lämna nån form av ledtråd på nåt sätt till den jag ska skicka paket till?
Tänker givetvis lite på mig själv där. När det kommer till att jag ska gissa vem jag fått ifrån, kan bli pinsamt om jag gissar fel typ 5 gånger innan det blir rätt:o

Bara lugn det kommer ordna sig!! Dom verkar ju jobba på bra där ute i huset! :)
Inge arga snickarn som behöver kommer hem till er heller! :)

Nix, jag är faktiskt imponerad. Vi har inte varit osams en enda gång!! :) Hmm, det kan ju iofs bero på att vi inte ses...typ alls... :cry: Han går upp innan vi vaknat och kommer hem när vi sover... Jaja, det är snart över. Då får vi mer än pussas vis sms :D

Tycker ändå inte att du ska ha tandkräm till honom, fluoren sätter sig även i skelettet. Han är så pass liten än att ni hinner introducera tandkräm :)

Vi tog med rubbet när vi sålde lägenheten men det beror på att vi kom på kant med de som köpte den och ville inte gynna dem :o för att stilla vårt dåliga samvete för vår onda handling så tröstar vi med oss att ägaren innan oss också tog med sig gardinstängerna ;)
Lampor vet jag inte...

Nu har vi iofs bara bott i hyresrätt innan. Men i ingen av dem har det funnits stänger, inte ens fästen. De vi satte upp tog vi ner igen.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka