Sv: Vårmaommor 2010 del 9
*kl*
Idag har vi hämtat oss från gårdagens dramatik. Man säkrar lådor, skåp och trappor, men inte fasen tänker man på att de ska kunna pilla bort färg från elementet!
Nu sitter han i "fengslet" (lekhagen) om jag behöver lämna honom mer än 10 sekunder
Jag lämnar A när han sover och tex går ut med sopor, tända pannan eller innan när jag hade hästar hemma som skulle in eller ut. Han vaknar alltid ledsen om vi inte är bredvid, blir lite sugen på en babyvakt med bild för att se om han ligger vaken innan han blir ledsen eller om han är vaken en stund först. Vår babyvakt är sen H;s tid så den har några år på nacken om ljudkvaliteten är inte den bästa men man hör att A skriker/pratar. Än så länge spelar det inte så stor roll att det inte går att höra vad de säger...
Går jag bara ner i pannan så tar jag inte med barnvakten, ska jag vara längre ute så åker den med.
Har även haft komradio när vi var iväg och handlade, satte en i bilen där A sov och tog med den andra in. ( Bor som sagt var på liten ort, ni som bor i storstan får väl chocken när ni läser detta) Och bilen var låst!
Idag har vi varit på Väla och handlat, sen blev det babyland och A fick en tripp trapp stol. Hade en gammal hokus pokus (heter den väl) men den är så fruktansvärt svår att hålla ren när man som vi har en liten matgeggis!
Frågan är hur länge han kan sitta i den med bygeln, det var inte särskilt mkt plats mellan bygeln och de tjocka låren! Särskilt inte om ryggstödet är monterat.
Ikväll var vi på mitt jobb och käkade julbord. Nu hade det varit fint med en dusch. Om vi hade haft vatten vill säga. Har fruset i ledningen mellan brunnen och huset så vi har varit utan vatten hela dagen. Värmekabeln som ligger i fungerar inte

och med 25 minus som vi hade innan idag så frös det.
Nu är det bara minus 15 så kanske kan vi få vatten imorgon!
Imorgon blir det att skaffa de sista julklapparna och sen är det bara mys iimorgon kväll!
Svartfot, tänker på dig och hoppas att du kan njuta lite av julen trots din oro för vad MRT visar. Tänker även på Saga, blir en jobbig jul för dig med kan jag tro. Ni får båda en extra stor julkram!