Varmaste ridhandskar ni vet..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 8 542
Sv: Varmaste ridhandskar ni vet..

neee och ja kollade på ett ställe här i karlstad där de har en massa av de märket.. men tomt där med :confused:

hur fungerar de överhuvudtaget?

Dom är varma ....värms med ett litet batteri ...som ligger i en liten ficka ovanpå handleden....men som sagt lite klumpiga när man rider ;) Fast jag måste ju ha dom när det är riktigt kallt....såg nu här www.hastbiten.se dessa ridhanske Pro horse fodrad skinn...är nog likvärdig med Jacsons ...och sen dessa dunhanskar från roeckl...tror båda är bra...Ska prova beställa hem dessa...

jaa de måste väl vara riktigt klumpigt.. men det är väl väldigt bra när det är kallt kan ja tro. men då ska ja prova gå in där och beställa :D
tack tack :bow:

Har även kollat på ett märke som heter Hestra...vilka jag använder till vardags..alltså inte i stallet och dom är otroligt varma och mjuka...dock har jag aldrig ridit med dom men ska testa...Kan ju oxå vara nåt...

har aldrig provat.. men det är bra alltså. mmh kanske ska testa det ja me

min mamma är hemskt frussen av sig, så speciellt när vi åker skidor så fryser hon såå mkt, å händerna blir blå/lila lixom,
men hon köpte back on track handskar, dom är jätte tunna som man har under ett par andra, och de hjälpte bra sa hon, frös ine alls lika mkt,
hon har även back on track långkalsonger som ska vara super varma,
och min mormor har back on track madrass och hon älskar den hehe
plus att mina hästar har back on track paddar och back on track ryggunderlägget :D den bara älskar jag, min hästar är jtte varma å den hjälper super

back on track har jag ju iof en förkärlek till :love:

mig hjälper dom inte alls ...snarare tvärtom ;)

Nu är ju det här en tråd från 2006... Men eftersom den dök upp så kan jag tipsa om en väldigt bra grej för att hålla händerna varma...

Håll handlederna varma! Använd t.ex. tröja med extremt långa ärmar, så att ärmen går ut en bit på handen. Har ni ingen sådan så införskaffa en tajt handledsvärmare som går en bra bit upp på handen.

I handleden löper alla de stora blodkärlen från kroppen, som ju bär ut 37gradigt blod. Glappar det mellan vante o tröja/jacka så börjar blodet kylas redan där. Håll handleden varm så kommer det varma blodet längre innan det kyls i fingrarnas små ytliga artärer. Rör man sig bara lite så blodcirkulationen håller igång ut i fingrarna så kommer man vara varm o go!

Tog ett tag för mig innan jag förstod varför mina händer typ kokade när jag hade en viss tröja på, en tunn tröja med extremt långa ärmar...

Jag hade rekommenderat Ts ( om hon hänger här fortfarande) att införskaffa två handledsskydd och ett par handskar från t.ex. back on track.

Spinner vidare på tipset. Håller man sig bara tillräckligt varm om kroppen så är ju även händer och fötter varma. När man börjar bli kall så känner man det i händer och fötter innan man fryser om resten av kroppen, pga blodcirkulationen som sagt. Kroppen prioriterar ju de viktigaste kroppsdelarna och det är ju organen som finns i bålen, och då blir det sämre med blod ut till händer och fötter.

Jag kan också skriva under på magnesiumtillskott. Jag har ätit det av andra anledningar ett tag och inte fattat varför jag som alltid varit så frusen av mig helt plötsligt är varm som en kamin i min t-shirt när kompisarna fryser i kofta. :eek:
Det enda jag kan komma på är magnesiumtabletterna. Så de kommer jag fortsätta med i vinter och förhoppningsvis hålla mig varm.

Ett annat tips: Riktigt bra ullunderställ, gärna tröja som går ner över handen som Kvandi sa. Jätteskönt!

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet... 2
Svar
24
· Visningar
1 616
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
894
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
556
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka