Varmblod i western?

Sv: Varmblod i western?

Jag kan också erbjuda lite bilder om det är intressant ;)

Mitt 18 åriga travsto
I363503W364H546V20070504T190814Z.jpg
[/IMG]


Shit vad hon ser klok ut din prinsessa!
Måste komma och träffa henne snart.
Hon har verkligen " DEN" blicken. :love::love:

Hur går det för er nu?
 
Sv: Varmblod i western?

spelar ingen roll vad man har för ras det e träningen som har betydelse. Man får välja o prova sig fram vad man passar till o tycker e kul:banana::bump:
 
Sv: Varmblod i western?

Haha...klok och klok...hon är mer en pigg 3 åring på tävlingarna.

Jo..hon har sina stunder...för det mesta ;)

Tack...det går faktiskt väldigt bra. Lite problem med backningshinder men annars är jag väldigt nöjd.
Vi ska på träningstävling nu den 22...söndag...och tränar inför det just nu.

Ja..vi måste ju ses...det här går ju inte längre :rofl:
 
Sv: Varmblod i western?

hejsan!
ABSOLUT går det bra, som flera andra sagt så kan alla raser ridas och tävlas inom western men sen finns det vissa grenar där det är mer lämpligt med "westernraser" .
vill poängtera att det var en Shire som vann pleasure på ranch horse classic i år! stort grattis till dom :)
en korsning vann ranch trailen och en haflinger vann western riding och en arab vann trailen så ABSOLUT kan alla raser ridas i westerngrenarna.
hoppas vi ses sen på tävlingsbanorna!;)
 
Sv: Varmblod i western?

Oooh.. vad fin han är Läcker färg!
Ni ser jättefna ut..
...tur att man inte blir sugen. :d

tackar! :bow:
jo, hans färg är verkligen fin!


Var föresten på tävling idag! OCh jag kan inte klaga... :d eller, trailen gick inte alls bra, men men... Sedan var de ju i alla fall två klasser till, Western Horsemanship och Reining. Och dom VANN vi! :banana: Han gick verkligen jättebra då också och skötte sig exemplariskt :love: så en helt lyckad dag för mig och Pride! :bump:
 
Sv: Varmblod i western?

Grattis grattis!!!

Jag ska iväg på söndag igen..bara träningstävling men man får ta det som finns...och vi är ju ändå ganska nya på tävlingsbanan i westernsammanhang ;).

Har du inga bilder?
 
Sv: Varmblod i western?

Var iväg på ett westernläger med min varmblodsvalack den 2-5 juli och vart helt såld på western! Det sluta med att jag köpte en sadel :o :D

Min valack är otroligt stressad när man rider och hanterar han, men westernridningen fick han så lugn och fin. Är tidigare hoppryttare men hänger just nu på hästen, det som är bäst för han :)

Lite bilder:

12132919.jpg



Uppe på fjället:

12132940.jpg


Sorry för mkt bilder :eek: :D
 
Sv: Varmblod i western?

Tackar! Tyvärr har jag inga bilder från denna tävling... eller de kanske kommer ut några, Thornbird var också på samma tävling och jag tror hon har några bilder på oss... ska se om hon lägger ut några bilder på Pixbox... :)

Annars har min syster några bilder på oss från förra tävlingen:
http://www.pixbox.se/alb_show_id444361_page0.html
Bilderna som är på oss är där det står "syrran och Coachmans Pride" under :bump:

Lycka till på tävlingen du ska på! :banana: När är den?
 
Sv: Varmblod i western?

okej! hoppas i alla fall att det kommer gå bra för dig! Att hästen gör det hon ska! :) Lycka till ännu en gång! ;) :bump:
 
Sv: Varmblod i western?

Jag har också funderingar på att börja träna min 12 åriga varmblodsvalack i western, det är helt nytt för oss båda men det känns som att det skulle kunna vara en grej för oss :D

Dock så funkar inte galoppen just nu om han inte får en startsträcka på 100 meter, haha :) men finns det någon som vet om man kan träna i närheten av örebro? eller bara prova på? :)

Jättefina hästar ni har allihopa :)
 
Gammal tråd, men men. Har nyligen köpt mig en vbl valack. Håller på att skola in honom till just trail. Har ni några tips på övningar eller liknande som jag kan använda?
 
Enklast är väl att sätta sig själv och hästen i träning för en duktig tränare och praktiskt så kan man nog göra precis vad som helst med en häst. Enda skillnaden är sedan på vilken slags nivå man hamnar på. (lätt, medelsvår, svår, elit osv..)

I övrigt..
Min varmblodstravare har varit travhäst, westernhäst och klassiskt riden..Vilket för de flesta hästar egentligen är en bedrift i sig, att ha varit tränad i så mycket olika..bara omställningarna där i mellan ska man inte underskatta.
Travarens mentala fördelar ska man inte underskatta även om de inte fullt ut alltid har det så lätt som ridhäst som en häst som är framavlad för ridning har.

Jag tror bara det är vi själva som sätter begränsningar till stor del.
 
@Dandylinn Båda mina hästar har karriärer i allt möjligt :D Körning, hoppning, dressyr, akademiskt, western, fälttävlan.. Jag tror på variation!

OnT
Jag såg en travare på en tävling i helgen. Jag tror det var deras debut. Bra gick det i vart fall. De var med i trail at hand och showmanship. Lite svårt att hävda sig i pleasure, men med lite träning tror jag det kan gå bra! Det var en väldigt fin häst.
Tror bara man måste vara målmedveten (som med all träning) och tro på det man gör.

Just trail at hand tror jag är en bra klass för lite osäkra hästar och ryttare. Bra träning!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hej, Mitt namn är Evelina Esbjörnsson, jag är 30 år gammal och har mångårig erfarenhet av hästar samt hundar. Jag söker nu ett...
Svar
0
· Visningar
73
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
968
Senast: Oknytt
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 873
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 701
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp