Varmfodrade, hyfsat vattenavstötande ridbyxor

Fossing

Trådstartare
Finns det? Jag är så förbaskat trött på alla lager på lager (underställ, ridbyxor, chaps) så jag tänkte att det MÅSTE finnas några byxor som är mer anpassade för stallarbete och ridning utomhus.
Tips, någon?
:)

Sv: Varmfodrade, hyfsat vattenavstötande ridbyxor

Inte ridbyxor, men chaps kanske vore ett alternativ?

thermoridbyxor är hyfsat vattentäta, sen kan man ju alltid impregnera dem

Finns ju fleecefodrade ridbyxor också. Inte direkt vattentäta men varmare än vanliga iallafall ;)

Jag har pikeurs softshell? ridbyxor nu på vintern, lite varmare och står emot lite väta också men absolut inte vattentäta. Men tycker ändå de är det bästa alternativet om det inte spöregnar eller kommer riktig blötsnö.

Inte ridbyxor, men chaps kanske vore ett alternativ?

Oj, nu läste jag jättefort. Men chaps, det finns ett par från Musto som är lite fodrade och vattenavstötande, passar ju bra bara över ett par ridbyxor? Enkla att ta av när man inte behöver dem om man går in och äta eller så.

Till alla, tack för svar!
Jag gillar inte chaps, har ett par men använder dem bara i yttersta nödfall.
Pikeus softshell ska kollas upp, tack för tipset! Finns dem i budgetmodell också? :D

Ignorera min sista fråga, jag googlade och hittade massor :angel:

Hittade pfiffs clima-ridbyxa som ska värma när det är kallt och kyla när det är varmt. Det låter lite hokus pokus, någon som har testat? Funkar de?

Jag køpte før något år sedan ett par fodrade vattentæta ridbyxor som ser ut som helt vanliga på h**ks.

Hööks har ridbyxor i softshell. Jag har dock inte sett/provat dem själv men de finns iaf ;) jag kan dock tänka mig att det blir kallt om man inte har underställ under och det regnar/snöar, men det är bara vad jag tror...

Finns ju fleecefodrade ridbyxor också. Inte direkt vattentäta men varmare än vanliga iallafall ;)

Inom galoppen använder många jockey's fleecefodrade vattenavisande byxor vid dåligt väder. Nackdelen är väl bara att de är vita...

Pikeur Lugana - fleecefodrade ridbyxor - är underbara och värda vart enda öre!
Ytan är lite glatt och de blir faktiskt knappt smutsiga konstigt nog!

Jag har samma och håller med - de är verkligen supersköna! Kollade på billigare varianter också men hittade inga som kändes så tjocka och mjuka som Pikeur.

Visst är de sköna. Har ett par Pikeur Lugana i softshell och ett par Pikeur Mondega. Älskar båda och funderar på ett par till i Mondega.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka