Värmning på banan

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare kangaroo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 741
K

kangaroo

Hej!
Hur är det egentligen, får man värma sin häst på tävlingsbanan om man har B-licens? Behöver man kördress? Vi tvistar om detta i stallet, hur är det egentligen?

Fia

Du får värma din häst på banan om du har B-licens, och du behöver inte ha kördress, däremot måste du ha vita (ljusa) byxor.

Jag var tvungen att värma en gång och hade inga vita byxor med mig (en oplanerad värmning.....)
Antingen fick jag köra i mörka byxor eller också "byxlös" :crazy:
Kan meddela att jag körde med byxor på och eftersom det var snöstorm så blev hela jag vit i alla fall .........klarade mig utan att bli avslöjad :angel: men vita byxor är det som gäller i fortsättningen :D

Jag har för mig att man inte får/fick värma på Jägersro utan körlicens. Kanske kan vara värt att kolla?

På andra banor är det som dom andra skrev vita byxor som gäller. Man behöver inte ha någon licens (hästskötare kör ju) men det är tränaren som är ansvarig för att den som kör klarar av det och kan reglerna som gäller.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: Unafraid
·
Mat Mitt äldsta barn fyller 20 :nailbiting: 😵‍💫🥳 och jag vill baka en riktigt god tårta. Jag gillar att baka och brukar ta i lite när nån i... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 310
Senast: Capybara
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 522
Senast: Idaw83
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 520
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna