Sv: Vårshopping!
Enligt mig och vad jag hittills träffat på för märken så tycker jag så här:
Tunna svettäcken: Horseware, Shires, Equiline
Lite varmare svettäcken: Satsa på ett i ylle eller liknande. Kolla Mia´s, Equiline, Hansbo sports.
Regntäcken: Shires, Horseware, Mark Todd, Hansbo (Event), Källquists. Finns många bra, beror lite på hur hästen är byggd etc.
Har själv köpt två kanon fina och bra täcken för bara 349:-/st på Gekås, dom är precis som Shirestäckena, superbra!
Tyglar: Som tränsen, se nedan.
Tränsen (aachengrimma helst): Finns många, beror på inom vilken prisram du vill ha inom, men ex. HG, Dyón, Hubertus, Zaldi, Stübben, Döbert, Morris & Nolan, Prestige och Passier har fina!
Lädergrimmor: Jacsons är billiga och bra, ska du ha en av bättre kvalité är t.ex. Stübbens bra. Men finns ju stort utbud med många bra.
Ridbyxor: Pikeur, Euro-Star, Cavallo, Victor Hugo
Lädersenskydd: John Whitaker, Dyón, HG etc.
Handskarna: Roeckl, Kyra K
Schabrak: Mia´s (mycket bra kvalité till priset!), Eskadron, Equiline (men köp då ljusare eller ha som finschabrak för de blir urtvättade), Anna Scarpati, Jacson, Pessoa, Horse Saver m.fl.
Lindor: Equiline
Men de flesta ovanståenede sakerna kostar ju en del också. Kan ju vara bra att byta ut garderoben succesivt om du inte är stenrik

. Annars finns vissa bra grejer från t.ex. Jacson, Globus och Källquists som är rätt bra och billiga. Mia´s är också relativt billiga men mycket bra kvalité för pengarna! Och Horseware har ju Amigo täcken, schabrak etc. som är lite billigare (men ändå bra!)
Har själv inte allt ovanstående men jag vet ändå att det är bra grejer då jag vet flera som har det, har bra erfarenheter av dom osv.