Bukefalos 28 år!

vart är egentligen media på väg

landsbygdsbo

Trådstartare
Att göra en affär att en statsministerkandidat uppenbarligen försäger sig och använder ett gammalt folkligt uttryck( zigenare) istället för de mer vedertagna uttrycken som romer och sinti är ju löjligt.

Lyssna istället på vad han sa istället för hur han sade det.
 
våra medier bevakar valet på samma sätt som Fotbolls-VM. Vem som vinner är viktigare än idéerna. Sensationer viktigare än sakfrågor
 
Vi får väl vara glada för att det inte var Jimmy Åkesson som använde detta språkbruket, för då hade media erupterat som den värsta Bardarbunga. Och många idag som inte tycker det är så allvarligt sagt av Löfven, hade spunnit kring sina egna axlar.
 
Vi får väl vara glada för att det inte var Jimmy Åkesson som använde detta språkbruket, för då hade media erupterat som den värsta Bardarbunga. Och många idag som inte tycker det är så allvarligt sagt av Löfven, hade spunnit kring sina egna axlar.
Skillnaden är väl att SD är rasister men att Lövet använde det ord som var det självklara när han växte upp!
PL
 
problemet är väl att många då misstänker att Åkesson inte gjorde en felsägning .. eller, och så vill många sparka in en öppen dörr...
 
Men man kan ju lyssna på vad han säger OCH reagera på ordvalet?
Man kan ju acceptera att det bara var en felsägning utan att mena något illa från Löfvens sida, men ändå tycka att det är fel att ett så negativt laddat ord över huvud taget dyker upp i ett sådant sammanhang?
 
problemet är väl att många då misstänker att Åkesson inte gjorde en felsägning .. eller, och så vill många sparka in en öppen dörr...
Det handlar väl inte om det är en felsägning, eller inte.
Det handlar om media accepterar förklaringen "felsägning" till det tveksamma uttalandet.

Om Löfven och Åkesson hanteras olika sätt i samma sceniario, då har vi inte det du landsbygdsbo, brukar ha som ditt rättesnöre i alla upptänkliga trådar härinne; likhet inför lagen.

(även om det nu inte är en lag i juridisk, utan mer folkdomstolsmening i detta fall)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 898
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 319
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 146
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp