Bukefalos 28 år!

vart är egentligen media på väg

landsbygdsbo

Trådstartare
Att göra en affär att en statsministerkandidat uppenbarligen försäger sig och använder ett gammalt folkligt uttryck( zigenare) istället för de mer vedertagna uttrycken som romer och sinti är ju löjligt.

Lyssna istället på vad han sa istället för hur han sade det.
 
våra medier bevakar valet på samma sätt som Fotbolls-VM. Vem som vinner är viktigare än idéerna. Sensationer viktigare än sakfrågor
 
Vi får väl vara glada för att det inte var Jimmy Åkesson som använde detta språkbruket, för då hade media erupterat som den värsta Bardarbunga. Och många idag som inte tycker det är så allvarligt sagt av Löfven, hade spunnit kring sina egna axlar.
 
Vi får väl vara glada för att det inte var Jimmy Åkesson som använde detta språkbruket, för då hade media erupterat som den värsta Bardarbunga. Och många idag som inte tycker det är så allvarligt sagt av Löfven, hade spunnit kring sina egna axlar.
Skillnaden är väl att SD är rasister men att Lövet använde det ord som var det självklara när han växte upp!
PL
 
problemet är väl att många då misstänker att Åkesson inte gjorde en felsägning .. eller, och så vill många sparka in en öppen dörr...
 
Men man kan ju lyssna på vad han säger OCH reagera på ordvalet?
Man kan ju acceptera att det bara var en felsägning utan att mena något illa från Löfvens sida, men ändå tycka att det är fel att ett så negativt laddat ord över huvud taget dyker upp i ett sådant sammanhang?
 
problemet är väl att många då misstänker att Åkesson inte gjorde en felsägning .. eller, och så vill många sparka in en öppen dörr...
Det handlar väl inte om det är en felsägning, eller inte.
Det handlar om media accepterar förklaringen "felsägning" till det tveksamma uttalandet.

Om Löfven och Åkesson hanteras olika sätt i samma sceniario, då har vi inte det du landsbygdsbo, brukar ha som ditt rättesnöre i alla upptänkliga trådar härinne; likhet inför lagen.

(även om det nu inte är en lag i juridisk, utan mer folkdomstolsmening i detta fall)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 899
Senast: Enya
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
881
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 546
Senast: tuaphua
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 114
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp