Vart är vi på väg?

Sv: Vart är vi på väg?

Nu är ju inte jag sådär värst gammal - men för bara några år sedan så var ponnyryttarna överlag mycket äldre än de är nu.
Jag tycker sällan jag ser/hör någon 18-åring tävla ponny... TYVÄRR! :cool: Hur kan det ha blivit så? :confused:

Förvånad?? Nä, det är väl en medveten strategi i de flesta grenar, i hoppning är den väl allra tydligast, där är man "klar" med ponny vid 14 som Alexander, Mathilda och Wilma
 
Sv: Vart är vi på väg?

Mme jag håller helt med och som nu när jag har bestämt mig för att rida ett år till då frågar folk varför man inte säljer ponnyn när man ändå inte har något att hämta... Ja tycker det är tråkigt att höra, vist alla som red i LL vill bli av med sina men för mig som e 18 i år har ju inga junior år att hämta och hitta en stor häst som man kan rida YR EM är ju lätt... Nej varför inte ta vara på ponnyåren? de kommer ju ej tillbaka. :cry:
Jag tycker det är fantastiskt de som tagit fram de bästa ponnyna som alltid presterar bra som Lillefot de betyder att man lyckats med utbildningen.
 
Sv: Vart är vi på väg?

Jag förstår inte heller detta. Är landslaget verkligen det enda som betyder något?
Eftersom jag är 16 år nu när jag köper d-ponny har jag mer eller mindre blivit idiotförklarad av vissa personer, "nu kommer du ju ingenstans".
Men jag som knappt är 160 och smal som en sticka, hur lätt är det då att matcha fram en stor häst på en ft-bana?:crazy:
Att alla ska sluta när de är 16 gör startfältet tunt i msva, vilket inte precis är något plus för sporten. varför har allt blivit så LL inriktat?
 
Sv: Vart är vi på väg?

Ja håller med allt handlar om LL

Att det blivit så handlar mycket om att grenen blivit så smal att det är relativt "lätt" att komma med i "truppen" till skillnad från de andra grenarna, här räcker det ju som regel att du genomfört en msvA. Det var skillnad för 10-15 år sen då kunde du ha en 5-6 felfria msvA och nån placering utan att vara aktuell

Därmed inte sagt att toppen blivit sämre, utan bara tunnare

Har man uppnått allt man kan på sin ponny vid 16 års ålder är det ju naturligt att man slutar då, men har man inte det borde det vara lika naturligt(om du inte är för stor alltså) att fortsätta 2 år till. Ponnytiden kommer aldrig tillbaka men ridhäst kan du rida hela livet :angel:
 

Liknande trådar

B
Fälttävlan Eftersom ingen information finns publicerad på SvRF om championatet för kat II, med stilbedömning, lägger jag ut en tråd här så får i...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Bettibets
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp