Vart är hunden dagtid?

Bukefalos 30 år!

Vart är hunden dagtid?

• Hemma, ensam (rastas enbart)

Röster: 13 11,8%
  • Hemma, inte ensam (med människa)

Röster: 62 56,4%
  • I hundrastgård

Röster: 19 17,3%
  • Med på jobbet

Röster: 32 29,1%
  • På hunddagis

Röster: 10 9,1%

• Antal omröstningsdeltagare
    110
Med mig på jobbet. Lös i stort rum med möjlighet att gå in i sin bur och lägga sig. Kollegor sitter därinne till och från under dagen, vissa dagar mer medan andra mindre.
Jobbar deltid, alltid ledig måndag och fredag så då är vi hemma. Jobbar hemifrån var tredje helg.

Jag jobbar i djuraffär och får ha med hundarna på jobbet (inte alla arbetsplatser som låter en ta med tre stora hundar!). De är förvisso i personalrummet då, men det gör att jag kan ta ut dem på rasten och ibland har de sällskap av någon kollega som väljer att sitta hos dem under deras rast. Tidigare har det också varit vanligt att sambon jobbat hemifrån och då varit hemma med hundarna.

Hade jag behövt lämna dem hemma lite för länge så hade jag framförallt försökt hitta någon som kunde komma och rasta dem. Mina är inte någon passande hundgårdsras, så jag har svårt att se att de skulle uppskatta sådant annat än sommartid.

Just nu är han hemma i hundgården på dagarna, jag åker som sista person ofta vid 07, sen kommer sonen hem som senast halv tre, fyra dagar i veckan, fredagar är han ledig. Men han åker ofta hem på lunchen och har ut honom eller grannen som jobbar hemifrån kommer och tar sin friskvårdstimme med honom.

Maken har möjlighet att ha med honom på jobbet men då blir det mer ligga ensam på ett kontor mellan rasterna så då trivs han bättre hemma i hundgården.

Liknande trådar

• En hund till?
  • Tillfällig inhängnad eller långlina?
  • Hunden markerade hårt mot bebis - hur ska jag tänka?
  • Korsbandsskador hund

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka