Vart är hunden dagtid?

Bukefalos 30 år!

Vart är hunden dagtid?

• Hemma, ensam (rastas enbart)

Röster: 13 11,8%
  • Hemma, inte ensam (med människa)

Röster: 62 56,4%
  • I hundrastgård

Röster: 19 17,3%
  • Med på jobbet

Röster: 32 29,1%
  • På hunddagis

Röster: 10 9,1%

• Antal omröstningsdeltagare
    110
Mitt första inlägg här på hund :D
Vi (min man) har börjat fundera på en hund och då kommer ju frågan; vad gör man med hunden dagtid?

Så, vad gör buke med sina hundar under arbetstid? Är det något alternativ jag glömt? :)
Jag jobbar (deltid)kvällar, sambon jobbar kontorstider, så hundarna är nästan aldrig ensamma hemma.

Vad lyxigt många av er verkar ha :)
Jag jobbat hemifrån några (1-3) dagar per vecka, och tänker att en hundgård hade varit den enklaste lösningen för oss övrig tid. Båda pendlar till jobbet så inte möjligt att åka hem och rasta.

1. På dagis två dagar/vecka
2. Hemma med mig när jag jobbar på distans ca två dagar/vecka.
3. Med på jobbet ca en dag/vecka.
4. Hemma själv vissa halvdagar om jag måste till det andra kontoret dit hon inte kan följa med.
5. Med i bilen någon/ett par timmar ibland om jag t ex har enstaka möte på andra kontoret. Då brukar jag passa på att ta promenad i parken i samband med mötet för att få variation. Samma om vi är på väg någonstans dit hon ska med och jag ska in en kortis på kontoret, Då åker hon med i bilen. Vi har låst p-hus för personalen. Där är är svalt på sommaren och frostfritt på vintern och hunden älskar att vara i bilen (oklart vad som är så kul!).

Vi kan båda ha med hund på kontoret, några dagar i veckan jobbar vi hemifrån och sen har vi hundgård som alternativ.

Jag är pensionär, så hundarna är hemma med mig 🥰
När jag jobbade så var de hemma ca 7.30-14, och husse var hemma på lunch.
När de varit valpar har de fått vara med husse på kontoret, till ca sex månader.

Hemma med någon av oss, vi kan båda jobba hemma någon/några dagar i veckan och försöker lägga dem omlott. När vi båda behöver åka till kontoret är han hos hundvakt.

Oftast hemma med sällskap då vi oftast jobbar hemma 2 dagar var i veckan och lägger det omlott. Men hunden ligger i princip alltid i ett annat rum och sover så hon hade nog lika gärna kunnat vara själv och blivit rastad.

Den 5:e dagen är hon hos hundvakt eller i hundgård. Vi har även en granne vi kan be om rastning om det är för dåligt väder för hundgården och hundvakten inte kan ha henne.

Jag jobbar lite och när jag väl jobbar så jobbar jag och min man lite omlott så han kan vara själv hemma då och är väldigt chill med det. Vi håller dock på att bygga hundhus/hundgård för att jag ska kunna bli lite friare att ta lite extra jobbpass och så.

Är lyckligt lottad med ett jobb där hundarna är välkomna. Har eget kontor med barngrind.
De är så väl anpassade till dagarna på jobb, lugna och sansade.
Vet när det är dags för lunchpromenad.
De får springa ut och busa på lagret när där inte är aktiviteter. Kör nosework där också.

Mina hundar är hemma. Jag jobbar hemifrån 2-3 dagar i veckan och ovanpå det så pluggar min dotter på distans så hon är alltid hemma.

Vad lyxigt många av er verkar ha :)
Jag jobbat hemifrån några (1-3) dagar per vecka, och tänker att en hundgård hade varit den enklaste lösningen för oss övrig tid. Båda pendlar till jobbet så inte möjligt att åka hem och rasta.

Min hundgård kommer ha hundkoja, spaningsplats, grävmöjligheter och skugga. En lucka som går in till ett uppvärmt utrymme med bädd, matstation och vatten. Det tycker jag är ett fullgott alternativ under arbetsdagen/natten. De flesta jag känner har samma lösning till sina hundar eftersom vi har samma typ av arbete och det fungerar bra, de hundar jag varit och hälsat på har verkat glada och välmående.

Just nu jobbar jag 100% på plats, tidigare jobb hade jag distans 2 dagar i veckan. Hundarna är i hundgården, de har hundhus med soffa/säng, värme/kyla och jag har kamera så jag kan kika på dom. Jag saknar mina jobba hemifrån dagar för att hundarna fick mindre tid i hundgården men annars tycker jag det funkar bra. Det går ingen nöd på dom egentligen, de smiter dit och hänger om vi har dörren öppen till hundhuset :rofl: så de gillar sin hundgård.

Vi har både bra möjligheter att jobba hemifrån och kan ta med hund till kontoret. Så hon taggar på med den som det passar bäst med för dagen. Dock kräver hunden att få hänga på kontoret 1-2 dagar i veckan. Hon tycker det är jättekul att hänga på kontoret nämligen. Vid enstaka undantagsfall så har hon hundvakt, vi har typ en kö med folk som vill passa henne. Stor fördel med en liten söt och enkelt hund!

Har hundgård på jobbet där den vuxna hunden är. Valpen är hos min mamma tills han blivit lite större.

Min hund ligger i grovhallen med en lucka ut till trädgården. Hon ÄLSKAR sin trädgård, men det tog lite tid.

Har eventuella planer på att göra om en box i stallet till hundbox och ha rasthage på utsidan. Men då vill jag ha en till bc så att hon har sällskap och största vinsten blir att jag kan göra trädgården fin.
Nu är den rätt gropig av begravda ben och att hon har en grävd in- och en utgång så att hon kan ligga under trädäcket. :cautious:

Olika
Har 2 svärmödrar som turas om att ha hundarna. Fd svärmor har dem när hon inte jobbar då hon kan gå ut med dem. svärmor som bor nära stan har dem i omgångar för där måste jag och rasta dem.

Krisar det får de vara hos min mamma då hennes man jobbar natt och faktiskt sover med hunddarna på dagen. Rastar dem ordentligt innan bara

Ibland jobbar jag hemifrån och då är de med mig och ibland jobbar sambon hemifrån.

Så det varierar från dag till dag men de är sällan hemma själva en längre tid

Jag jobbar natt och sambon jobbar kontorstider och nästan alltid hemma. Så våran hund är hemma med människa. Han kan vara ensam några timmar oxå utan problem tack och lov.

Liknande trådar

• En hund till?
  • Tillfällig inhängnad eller långlina?
  • Hunden markerade hårt mot bebis - hur ska jag tänka?
  • Korsbandsskador hund

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka