L
lilltore
jag har hållit på med andras hästar i 20 år och nu när mina barn blivit större ska jag förverkliga min barndoms dröm en egen.
men minst 10 år då mina barn ochså vill rida och åka vagn.köper en underbar nsv. som gott av banan dög inte för trav. ägare säger typ allt är så bra provred papper ok .en hov spricka ett år gammal men har aldrig haft andra problem.
Hahahahaaaa.efter 2 mån inga skor kvar.skos om med nöd inget att spika i får hovböld,vet första gången, går inte att skos.
jag vill använda hästen men han har tydligen stått 4 år jag förstår varför nu. efter 6 veck i konvalisent hage blockhalt alla fyra.vet 2.var svår att få lite hull tyckte jag.åker till atg, blod prov ok röntgen visar mycket tunn sula annars ok. skos efter ytterliga konv 8 veck ok.
när hovslagare är klar lägger sig hästen i gången??? kolik vet4 kommer efter 6 timmar jag går går går gråter och går på slutet fick jag sparka upp han.hästen bajsar pruttar men vill ligga ändå??? vet 5 strömsholm där visar det sig att trots avmaskning full med blod mask? står där i 5 dygn jag kontaktar förra ägaren allt detta på 6 mån. hon tycker synd om oss för detta hadde ju hänt henne om hästen varit kvar
hon tycker jag ska få han utdömd och ta fös peng.
jag blir arg ville bara ha tillbaka lite pengar så jag kan bet vet sen ringer hon och frågar om jag vill att hon köper tillbaka honom ant så hon kan ta förs pengar.hovar blir aldrig bättre. han behöver sula jämt och är svår att sko men ok. jag har fått igång han ägt han sen juni04 mjukt och lugnt ok. han kan ridas med vad som hälst köras med allt otroligt snäll jag älskar honom. men nu visar det sig att knäna är dåliga det klart sånt ser man när hästen används en tid det sista jag provar nu är massage och troligt vis atg igen jag är själsligt trött magen är hyfsad men aldrig bra efter maskangrepp. tar jag en liten galopp flyger bitar ur hovarna jag är besviken men inget blir som man tänkt sig eller hur! provat det mesta tex. mag tarm 6 mån fiberplex olika foder, olika smörjor, superfast.tjära.sulor,superglue.steeljoint,foderjästmm men orkar jag mer???har han ont jämt då ska han bort, önskar i bland att jag vore som de FLESTA andra här sälj köp ny sälj den med köp ny oj 2ooo kr mer än jag köpte hästen för osv. Är jag utan hjärta om jag tar bort honom???Eller kan jag? jo om han har ont och så knölarna han fick i pälsen nä nu räcker det mvh
ps. har haft 6 olika hovslagare.
Dom som känner mig tycker jag gjort gör ett fantastiskt jobb.vad sa du?ny häst? det vet i gudarna .....

Dom som känner mig tycker jag gjort gör ett fantastiskt jobb.vad sa du?ny häst? det vet i gudarna .....