Vart göra av alla bilder

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fozzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 987
F

Fozzie

Ni som fotar mycket, vart sparar ni alla era bilder? Har några USB-minnen men det förslår inte särskilt långt om man säger så!!
Datorn blir ju smockfull och går så trögt så inget funkar som det ska, så spara dem i "mina bilder" funkar inte.

Ladda upp på nätet går men det blir jättedålig kvalitet på bilderna då.

Tips tack!

Sv: Vart göra av alla bilder

Extern hårddisk. De är rätt billiga nu. Min ligger på 500 gb, men det är nog snart dags att köpa en till :angel:

har som tidigare svarat införskaffat en extern hårdisk:) + att jag bränner ner alla bilder på skivor.

Senast ändrad:

Jag har 1000 gb i datorn, två st 500 gb där det är en spegling så varje bild jag sparar sparas på två hårddiskar sen för jag över på extern disk också. Efter datakraschen i augusti är jag jävligt nojjig :rofl: som tur var hade jag alla bilder på min dotter även på extern disk då så dom förlorades inte. Man kan inte ha för många backups är mitt råd. Spec inte om man har oersättliga bilder som tex bilder på sina barns uppväxt.

har sparat alla på skiva, i uppdelade mappar och sedan har jag skrivit lappar till alla skivorna så jag vet vad det är på utan att behöva sätta i skivan. Jag hittade en hel låda med riktiga bilder häromveckan. Bilder har alltid varit viktigt för mig :)

Har en extern hårddisk, ibland bränner jag över bilderna på en skiva.

Vi sparar korten på tre olika ställen; min dator, extern hårddisk och en server/hårddisk på internet.

Jaha, det verkar som att jag ska ha en extern hårddisk :D Då får vi kika efter en sån. Eller två? :angel:

Ska man ha någon särskild sort? (Kan inget om sånt!) 1000 gb är nog lika bra? :p

Senast ändrad av en moderator:

Jag kör med en separat intern disk, och backup på DVD-R. Visst hade det varit ännu bättre med en extern disk, som lagras på annan plats än datorn och skivorna, men jag har varit för lat. Nånstans får ribban ligga. :)

Köpte en 1000GB hårddisk för strax under 1000kr under mellandagsrean. Tänker man då på att kameran rymmer kanske 1gb / 250 bilder när minnet är fullt så blir det bra mycket bilder innan den externa hårddisken är full :P

Fast, att ladda upp på nätet behöver inte betyda att det blir dålig kvalité.
Beror ju på vilken sidam man laddar upp på :D Deviantart behåller bilden intakt, klarar bilder upp till 30MB i storlek har jag för mig.

Liknande trådar

IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: fejko
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
517
IT & mobiler Jag ska söka utb via antagning.se och måste ladda upp betyg. Men har de bara i pappersformat och ingen scanner. Fota med mob går ju men...
Svar
3
· Visningar
372
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 663
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V