Vart handlar ni era hästprylar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 11 719
Sv: Vart handlar ni era hästprylar?

jag beställer det mesta från Skara Hästsport, har typ allt jag vill ha och dom är så trevliga och det är jättesmidigt att skicka, man får grejerna snabbt osv!
till mig själv (ridbyxor, jackor osv) köper jag på lite olika stället. ofta på mässor och tävlingar å så, då finns det mkt att välja på! annars här hemma blir det Horze som ligger väldigt nära, Stäkets ridshop har jag handlat en del på oxå, Hästbiten.
men favorit affären är Skara! :love:

Jag handlar på granngården, tycker de har fått roligare saker nu iaf här i södertälje. Sen stigbygeln i södertälje också. knappt aldrig Hööks. Lillhästen i stav är också bra och Eko i länna där köper jag alltid glucosamin och sånt!
Jaså har granngården bra saker nu? coolt. då måste jag ju kolla där. Brukar köpa foder där ibland.

kl
Skara Hästsport o Charlies hästsport har de grejerna jag vill ha :D
Annars handlar jag på Hästbiten i sthlm, lite närmare...:) Vitaminer o sånt köper jag på Eko.

När det gäller tillskott, enklare former av borstar, eller saker som går åt och har precis samma märke eller funktion som någon annanstanns blir det gekås. Börjes har jag beställt från en del, men jag har så nära till gekås att jag lätt köper extra täcken/att-ha-under-täcken, regnkläder osv.

Annars är jag lite förälskad i Little Shop Of Horses, de har alltid så fina saker där, är hjälsamma och beställer snabbt hem saker åt en! Sen blir det Eriks Hästshop, Hästshopen och Eko som har billiga märkesprodukter (hansbo, frankbaines mm)

Jag hittar det mesta i dessa butiker, men oftast hittar man fina saker på olika håll och då beställer jag det om jag springer på något.
Mantorp's ska jag hålla utkik i lite samt exclusiv!

Har Hose Farm bra utbud, jag har inte varit där trots att det är så nära :o
Lätt att hitta när man väl är i falkenberg?

lite olika, köper mestadels från chapman eller granngården. Visa inslag från hööks oxå, och så beställer man ju oxå :love:

På Skara Hästsport. I princip varenda pryl är köpt där.

Det är flera som har sagt att Skara är dyrt... Stämmer de?
Har iaf förstått att detta ska vara en butik värd att besöka!!::D

Skickar Charlies på posten, om man ber snällt? (För pallra sig ner till Jönköping orkar man ju inte.)

köper det mesta från lilhästen i stav. nära och bra och kvalitetsprodukter till ett bra pris. händer att jag köper nån grej här och där på olika ställen. som Lyckås ridsport, Kaupre kpte jag sadeln hos... Hööks, börjes och liknande handlar jag på väldigt sällan.

Skickar Charlies på posten, om man ber snällt? (För pallra sig ner till Jönköping orkar man ju inte.)

Vet inte, har bara köpt hos dem när jag åkt förbi och på mässor. Men det gör de säkert!

Det beror kanske på att jag jobbat som hästskötare X antal år
och åkt europa runt med krakarna.

// GW

köper saker från:
Maddes ridsport
Avantia ridsport
Börjes- internet
Hööks
Granngården
Gekås
sitt upp

Mina favoritbutiker, där jag köper ALLT:

Charlie's Häst och Hund (Jönköping)
Skara Hästsport

Har inte handlat några hästgrejer på nätet ännu, eftersom jag ofta vill titta på grejerna "live"/prova. Och så har jag sällan tid att vänta på leverans...

Funderar dock på att komplettera mina back-on-track via nätet och då kommer jag köpa från www.tahorseware.se för de är billigast vad jag vet.

hej handlar foder på eko och granndården . Till mig och hästarna så handlar jag på Eriks eller på gekås .
mvh chamir

Jag har handlat från måååååånga ställen genom åren, det beror ju alldeles på vad jag ska ha... Men de ställen jag återkommer till är:
Hööks (både nätet och i butik)
Glada hästen i spiltan (suverän butik)
Lillhästen i Stav (överlägsna priser och bra service!)
Butiken i stallet (nätet, bra service, bet. med räkning i stället för postförskott.)
Ponnyprakt (ligger inte långt från mig och har så fina saker och där är det service och trevligt bemötande vill jag lova!! Fast nu var det länge sen jag var där..)
Granngården (har bra saker i Sala i alla fall. Bra service.)
Börjes, men det blir inte så ofta, tycker kvaliteteten är väldigt varierande..
Hippsons nätbutik har jag beställt från en gång, var väldigt nöjd!
Agersta ridshop (nätet)

Jag köper en hel del hästprylar på Tradera också! Bra saker till bra priser!!!

Jag är jämför ganska mycket och snikar åt mej billiga saker ;)
Går åt tusen prylar på ett år men det här året har jag handlat mycket på:
Hööks.
Börjes.
Granngården.
Ponnyprakt.

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Eftersom jag bor 3 minuters bilväg från Börjes är det ju rätt smidigt att handla det mesta där. OCH alla som av någon anledning tror att kvalitén inte håller...det är en MYT. Vill man ha kvalitét ska man köpa från kända märken och det finns även på Börjes. Då jag är westernryttare köper jag tyglar och träns från Weaver...på Börjes. Bra grejor till bra pris!

Täcken, sadlar och selar finns av billiga modeller liksom dyrare kvalitét.

Jag köper också foder på Börjes Stallbacken och det är bra kvalitét. Kornkrossen är INTE så dammigt som Granngårdens märke t.ex.

Man får det man betalar för men att sänka hela Börjes p.g.a. några riktigt billiga budgetprylar med lite sämre hållbarhet...??? Är det vettigt?:eek:

Har Hose Farm bra utbud, jag har inte varit där trots att det är så nära :o
Lätt att hitta när man väl är i falkenberg?

Kan vara värt ett besök. Jag tycker att de har ett hyffsat utbud, och en väldigt mysig butik med hjälpsam personal. Om du kollar upp på ex. eniro vart det ligger är det inte så svårt att hitta dit...

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 121
Senast: lewellyn
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 020
Senast: Folshult
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka