Sv: Vart handlar ni era hästprylar?
Jag har i princip alltid handlat det mesta på Börjes, eftersom jag har så nära dit och dom har stort utbud. Gladast är jag nog för alla förbrukningsvaror som dom säljer så billigt, sånt hade ju blivit superdyrt att köpa i andra affärer. Men de har ju oxå mkt märkes- och kvalitetssaker i affären till billigare pris, och ibland har dom beställt hem saker till mig oxå. Sen kan jag erkänna att man gärna handlar på andra ställen oxå för variationens skull. Man tröttnar ju om man bara skulle handla från samma affär, vill gärna testa lite andra märken osv.
Har alltid varit på Scandinavium sen jag va liten, så där har man kompletterat Börjes! Där har jag handlat allt möjligt! Även Falsterbo o Globen har det inhandlats en del på. Såna ställen är ju super för att dels fynda men oxå dels jämföra priser.
Sen Ullared började sälja hästsaker har jag varit där o shoppat några ggr. Har handlat mest skötselgrejer o förbrukningsvaror där, men oxå ett par shabrak, bandageunderlägg, nåt täcke o rätt mkt kläder.
Henrikssons i Karlshamn har jag regelbundet åkt till några ggr om året (har bara 4-5 mil dit). Där har jag i huvudsak handlat ridbyxor och Horsewares täcken för det är saker som inte Börjes har (ridbyxor har dom ju, men inga som faller mig i smaken). Har även handlat rätt mkt lindor från Equiline, ett par grimmor från Eskadron, hjälmar från Charles Owen o GPA, stövlar mm. I princip bara märkessaker alltså. Men bra sådana!
Eftersom jag numera delvis bor i Växjö, så blir det att jag handlar lite grejer där oxå. Brukar handla mat på CityGross så det är ju väldigt smart (inte smart för plånboken) att kika in på hästavdelningen. Rätt billigt, de har mest Hansbo o Willab, även Jacson.
Granngården har jag köpt nåt på, gillar eg. inte dom annars. Tunt utbud iaf i Växjö o väldigt dyrt.
Finns en ridsportbutik nere på stan som jag går till ibland, men faktiskt sällan köper nåt. Har blivit några täcken från Horseguard men jag tkr det är en rörig affär.
Sen en nyöppnad affär som jag besökt 2 ggr. Finns fina täcken från b la Mark Todd o Horseware, men njae, tycker mest det är kläder än så länge där o det har jag redan så jag klarar mig. Dyra tröjor är inget jag köper för att ha i stallet.
Fick ett ryck o åkte till Charlies i Jönköping en dag nu i höst med

Blev positivt överraskad av att affären va SÅ stor o hade så mkt fina saker! Så dit kommer jag nog åka fler ggr, absolut! Nu vet jag ungefär vad dom har, så är jag på jakt efter nåt speciellt så handlar jag nog det där.
Jag är nog en sån som handlar allt möjligt. På vissa saker, som täcken o läder vill jag ha kvalitet. Bara det håller så får det gärna kosta. Även om jag såklart letar efter rea! Men sen vissa grejer fyndar jag gärna, som i Ullared. Beror helt på vad det är, vad jag ska använda det till o även vad jag tycker är snyggt!