Vart handlar ni era hästprylar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare la06
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 11 717
Sv: Vart handlar ni era hästprylar?

Det är flera som har sagt att Skara är dyrt... Stämmer de?
Har iaf förstått att detta ska vara en butik värd att besöka!!::D

Jag har inte så mycket att jämföra med eftersom jag inte handlar på så många andra ställen. Dessutom får jag helt ok rabatt så för mig blir det bra priser.

Butiken är väl inte så där jättekul (som många kanske tror) men visst har de många fina saker. Det bästa är att det tar hem precis vad man vill ha.

Senast ändrad:

köper för det mesta på hööks. ibland glada hästen i spiltan..
älskar hööks produkter har nästan bara saker därifrån :d

Jag har handlat det mesta av mina grejer på Centauer tidigare. Även TS&F, Häst & hundhuset och Lantmännen såklart.

Händer även att jag tar en sväng förbi Infra City och Hööks, Horze och Horselife, men det brukar inte bli så mycket köpt iaf.

Eko och Lyckås ridsport, dock så var det länge sen jag köpte något på dom ställena(shoppade av mig i globen)

*KL*

Eftersom jag bor 3 minuters bilväg från Börjes är det ju rätt smidigt att handla det mesta där. OCH alla som av någon anledning tror att kvalitén inte håller...det är en MYT. Vill man ha kvalitét ska man köpa från kända märken och det finns även på Börjes. Då jag är westernryttare köper jag tyglar och träns från Weaver...på Börjes. Bra grejor till bra pris!

Täcken, sadlar och selar finns av billiga modeller liksom dyrare kvalitét.

Jag köper också foder på Börjes Stallbacken och det är bra kvalitét. Kornkrossen är INTE så dammigt som Granngårdens märke t.ex.

Man får det man betalar för men att sänka hela Börjes p.g.a. några riktigt billiga budgetprylar med lite sämre hållbarhet...??? Är det vettigt?:eek:

Vet inte om det var mig du menade, men jag skrev att kvaliteten hos Börjes är varierande, och det står jag för. Visst, märkesgrejjer finns till bra pris hos Börjes och då vet man vad man får. Men jag köpte t ex för ett par år sen ett täcke som var helt suveränt från Börjes, beställde då ett till, exakt likadant, men det passade inte alls och var inte lika bra!? Det var av deras billigare grejjer... Har under åren handlat därifrån rätt ofta och ibland blivit jättenöjd och ibland besviken. Så - varierande - tycker jag att det är. Om man inte handlar märkesgrejjerna förstås. jag skulle önska att jag kunde åka till butiken i stället, då kunde man ju klämma och känna lite först. SOm det är nu känns det lite som att "köpa grisen i säcken".

Hej,

Handlar mest på nätet eftersom vi här i norr inte kan skryta med många hästaffärer här i urskogen :angel:

Det mesta handlar vi på hastshopen.se, Hööks, Stallvrå, Börjes, Horze.se samt endel småbutiker för specialgrejor.

Brukar också handla på Granngården som vi har bilavstånd till när det gäller förbrukningsgrejor som foder, vitaminer och liknande.

~Ingrid

Nej, det var inte riktat till dig direkt;)... Det är ständigt återkommande kommentarer om att det bara är sk*t på Börjes som jag hakar upp mig på...får väl skylla på att jag är överarbetad:angel: (inget jag skulle bry mig i egentligen, ju)... En Stübbensadel inköp på Börjes är ju inte sämre än en Stübbensadel köpt på "Rika Butiken" typ...

Jag har en stor fördel att bo så nära och jag gör ständiga inhopp i butiken i fråga och jag har bara haft goda erfarenheter av det jag köpt...utom Börjes specialare...MEN, då fick jag först byta och när även den sadeln inte visade sig hålla måttet fick jag pengarna tillbaka (köptes in högst tillfälligt då min andra sadel var på reparation, vilket jag alltså kunde låtit bli). Dock känner jag flera som varit väldigt nöjda med samma sadelmodell...

BTW: I mitt tidigare inlägg glömde jag bort att jag även handlar på Haglunds...Bole-Produkter...Hööks...Hov&Tass...Bonanza...Milsta Western...:p

Jag jobbar i ridsportbutik och shoppar givetvis det mesta av mina saker där (väldigt förånligt dessutom :))

Halvt om halvt knapplån

Man får det man betalar för men att sänka hela Börjes p.g.a. några riktigt billiga budgetprylar med lite sämre hållbarhet...??? Är det vettigt?:eek:

Det var bra skrivet :bow: finns så mycket mer än det som står i katalogen också, har hittat mycket snygga, bra saker till vettigt pris och bra kvalite i affären.

I övrigt köper jag mina hästsaker från Hööks,Henrikssons samt lokala hästaffären här i Växjö.:banana:
Någongång på Tradera om jag hittar något prisvärt.

Jag handlar mest på Börjes, Hööks och Aubiose. Stallutrustning o sånt köper jag från Börjes, kläder från Hööks och grejer till hästen på Aubiose (de e närmast dit :D).

Oftast blir det Eko, Hööks eller Granngården, ibland Hästshopen, mer sällan Little Shop of Horses och Eriks, samt GeKås.

Har varit på HorseFarm, liten och trång (fullsmockad med prylar :D ) men mysig affär och MASSOR AV SADLAR :p En hel del fina saker har dom i alla fall :)
Snyyygga schabrak :love:

Fröken_Skåne:

http://www.horsefarm.se/
Här finns vägbeskrivning, jag är inte så bra på att beskriva vägar :o

Köper det mesta (travgrejer, täcken, schabrak, grimmor, träns etc) förutom sadlar hos Börjes, jag är kanonnöjd med alla mina köp därifrån. Behöver jag något akut så blir det Aubiouse.

Hööks, Horze och Horse Life, men det blir ett och annat köp på de två små lokala butikerna också. Jag bryr mig inte om var jag handlar prylarna, bara de är snygga/funktionsenliga och ligger bra i pris.

Jag har i princip alltid handlat det mesta på Börjes, eftersom jag har så nära dit och dom har stort utbud. Gladast är jag nog för alla förbrukningsvaror som dom säljer så billigt, sånt hade ju blivit superdyrt att köpa i andra affärer. Men de har ju oxå mkt märkes- och kvalitetssaker i affären till billigare pris, och ibland har dom beställt hem saker till mig oxå. Sen kan jag erkänna att man gärna handlar på andra ställen oxå för variationens skull. Man tröttnar ju om man bara skulle handla från samma affär, vill gärna testa lite andra märken osv.

Har alltid varit på Scandinavium sen jag va liten, så där har man kompletterat Börjes! Där har jag handlat allt möjligt! Även Falsterbo o Globen har det inhandlats en del på. Såna ställen är ju super för att dels fynda men oxå dels jämföra priser.

Sen Ullared började sälja hästsaker har jag varit där o shoppat några ggr. Har handlat mest skötselgrejer o förbrukningsvaror där, men oxå ett par shabrak, bandageunderlägg, nåt täcke o rätt mkt kläder.

Henrikssons i Karlshamn har jag regelbundet åkt till några ggr om året (har bara 4-5 mil dit). Där har jag i huvudsak handlat ridbyxor och Horsewares täcken för det är saker som inte Börjes har (ridbyxor har dom ju, men inga som faller mig i smaken). Har även handlat rätt mkt lindor från Equiline, ett par grimmor från Eskadron, hjälmar från Charles Owen o GPA, stövlar mm. I princip bara märkessaker alltså. Men bra sådana!

Eftersom jag numera delvis bor i Växjö, så blir det att jag handlar lite grejer där oxå. Brukar handla mat på CityGross så det är ju väldigt smart (inte smart för plånboken) att kika in på hästavdelningen. Rätt billigt, de har mest Hansbo o Willab, även Jacson.
Granngården har jag köpt nåt på, gillar eg. inte dom annars. Tunt utbud iaf i Växjö o väldigt dyrt.
Finns en ridsportbutik nere på stan som jag går till ibland, men faktiskt sällan köper nåt. Har blivit några täcken från Horseguard men jag tkr det är en rörig affär.
Sen en nyöppnad affär som jag besökt 2 ggr. Finns fina täcken från b la Mark Todd o Horseware, men njae, tycker mest det är kläder än så länge där o det har jag redan så jag klarar mig. Dyra tröjor är inget jag köper för att ha i stallet.

Fick ett ryck o åkte till Charlies i Jönköping en dag nu i höst med ;) Blev positivt överraskad av att affären va SÅ stor o hade så mkt fina saker! Så dit kommer jag nog åka fler ggr, absolut! Nu vet jag ungefär vad dom har, så är jag på jakt efter nåt speciellt så handlar jag nog det där.

Jag är nog en sån som handlar allt möjligt. På vissa saker, som täcken o läder vill jag ha kvalitet. Bara det håller så får det gärna kosta. Även om jag såklart letar efter rea! Men sen vissa grejer fyndar jag gärna, som i Ullared. Beror helt på vad det är, vad jag ska använda det till o även vad jag tycker är snyggt! ;)

Eftersom jag numera delvis bor i Växjö, så blir det att jag handlar lite grejer där oxå. Brukar handla mat på CityGross så det är ju väldigt smart (inte smart för plånboken) att kika in på hästavdelningen. Rätt billigt, de har mest Hansbo o Willab, även Jacson.

Av någon konstig anledning så drar sig alltid kundvagnen åt den avdelningen varje gång man är där, de kan ju fått in nåt man bara måste ha :angel:

De som andra har sagt, plus Bole, :bow: konstigt att ingen verkar känna till dom! Butik i Hudiksvall, Internetbutik på www.bole.nu

Dom har massor, och bra priser tycker jag.

Jag shoppar det mesta hos Sharpman, älskar den affären. :d Har även Hööks i närheten så det blir en del därifrån. Annars brukar jag passa på när det är mässor och så, typ Globen och Falstebo.

Jag brukar mest handla på olika mässor som Globen o Falsterbo. Man kan fynda bra då när man har en häst med lite udda storlek :D

Liknande trådar

Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 121
Senast: lewellyn
·
Ridning Hej alla ryttare som gett sig in i övandet mot ridkonsten. Ja... Vilka är ni? Vilken grupp människor är det? Hur ser kulturen ut... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 017
Senast: Folshult
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 443
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31