Bukefalos 28 år!

Vart köpa Anatolisk Herdehund?

I

Icee

Hej,

Har länge letat efter en anatolisk herdehund att köpa men det verkar inte finnas några till salu i Sverige... vet någon här hur man ska göra för att komma i kontakt med uppfödare av Anatoliska herdehundar?
 
Sv: Vart köpa Anatolisk Herdehund?

Det är inte direkt någon stor ras i Sverige. Jag hade nog valt att importera, för att få mer att välja på gällande kvalitén.

Har hittat en uppfödare i Sverige, tyvärr fungerar inte hemsidan nu verkar det som. Finns i alla fall ett telefonnummer där du kan nå honom på här.
 
Sv: Vart köpa Anatolisk Herdehund?

Det bästa är väl att kontakta Bergs- och herdehundsklubben om du intresserar dig för en sådan hund. Att det inte är en vanlig ras i Sverige är dock föga förvånande. Det är en självständigt arbetande och mycket krävande ras (skarp och backar inte).
Betänk att de är framavlade för att självständigt arbeta för att skydda boskap och avvärja hot mot flocken (framförallt rovdjur).
 
Sv: Vart köpa Anatolisk Herdehund?

Han har valpar nu. Tiken Güzel som är mamma till valparna har dock HD grad D, samt artros.
 
Sv: Vart köpa Anatolisk Herdehund?

http://kangal.se/ Där kanske det finns något?

Sedan beror det på vad du vill ha din kangal till. En turkisk vän till mig har kontakt med många med Kangal i turkiet, men det är inga familjehundar utan dom jobbar som boskapsvaktare där nere.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 259
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 178
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 665
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp