Vart ligger alla typsnitt på datorn?!

Sorbe

Trådstartare
Snabb fråga, ska lägga in en .tff fil, men hittar inte vart jag lägger in den i datorn för att den ska fungera att använda?! Har XP.

Sv: Vart ligger alla typsnitt på datorn?!

Den här ska också ligga på Datorer.

C:\Windows\Fonts

Hur får man in skiten där då? Försöker dra över och det ser ut som den drar över, men den lägger sig inte där.

Gå in i Kontrollpanelen och leta upp mappen Teckensnitt. Gå in i mappen och högerklicka och välj Installera nya teckensnitt, blädda fram rätt fil och tryck Installera.

(Vet inte om det ser exakt likadant ut i XP, men nästintill i så fall.)

Konstigt. Jag har alltid bara dragit och släppt på alla Windowsutgåvor jag installerat teckensnitt på (bl.a. XP) och det har alltid fungerat.

Det fungerade också alltid på min andra dator, men inte den här. Knasigt. Förr gick det inte ens att få fram .tff filer på den här datorn, men nu när hela är ominstallerad gick det. :)

Vissa datorer ska ha pisk.

Liknande trådar

IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
444
Senast: Görel
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 357
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V