Vårtecken 2019

Vårtecken?
Vi väntar fortfarande på vårvintern, den finaste årstiden vi har!
Snart, snart börjar tiden då vi sitter i snödrivan och grillar korv, och näsan...
Tar skotern ut på något fjäll, isfiskar, och njuter.
Om 2 veckor har vi skotertävling i byn.
Älskar den här tiden på året!
Men kanske inte blåsten 32.7 meter i sekunden på fjället, tidigare idag...

* Jenny *
 
Vårvintern saknar jag faktiskt sedan jag flyttade söderut, men det vägs ändå upp av detta
IMG-20190216-WA0002.jpg
 
Snöstorm och kallt som sjutton, men hörrni, visst är våren på väg? Av ren överlevnadsinstinkt startar jag härmed en vårteckentråd. Här i Uppsala har jag sett snödroppeknoppar (finns det knopp finns det hopp!) mot en skyddad vägg, talgoxarna sjunger och det märks att dagarna är längre. Hur ser det ut hos er?

Innan det kom fem centimeter ny snö igår, hade det börjat tina fram lite, lite vägkant på grusvägen hemma. Och snön hade rasat från taken.

Det säkraste vårtecknet hemma hos mig är nog ändå att katterna vill vara ute mycket mer - och att jag inte behövde ha på helljusen på bilen imorse när jag åkte till jobbet.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 122
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 060
Senast: Treo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp