Vårtecken 2021

Här har körsbärsträden precis börjat slå ut! Det är nog det vackraste vårtecknet ändå, tycker jag. Det bästa är att vi har körsbärsträd på både framsidan och baksidan av vår lägenhet :love:

20210330_173829.jpeg
 
Kunde ta fyra iaf. Sen är jag lite osäker på sånglärka, är det den som liksom åker jojo i luften och låter roligt?
Ja de brukar hålla till på öppna åkrar och står stilla i luften eller åker upp och ner, ofta en bra bit upp (100 m). Sjunger starkt så den hörs på långt håll. :)
Det finns också trädpiplärka som sitter i en trädtopp, flyger upp och sjunger och sen dalar den tillbaka ner till en annan trädtopp lite som ett pappersark som singlar ner.
 
Kanske mer av ett apriltecken än ett vårtecken, men det är så att säga inte varje dag man har anledning att undra om det är körsbärsblom eller snöflingor som faller från himlen O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 356
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp