Vårtecken 2021

Min sambo och vårtecken - en kall kärleksroman.

Jag imorse, fyra timmars sömn i kroppen, endast iklädd t-shirt och trosor och knappt talbar. Sambon är på väg ut genom dörren för att åka till jobbet. Plötsligt kommer han in igen med överraskad uppsyn och engagerad ton:

Sambo: Älskling, KOM! KOLLA! Du måste se det här!!! KOOOOM!!

:cautious:

Jag ställer mig tveksamt på stentrappen men nyfiken. Tänker att han typ ser nån älg eller två på åkern? Eller nått annat fränt? Min kroppstemperatur sänks direkt med 5 grader av den SVINKALLA vårluften.

Jag: Vad???
Sambo: Kolla! Ser du??!! DÄR! *pekar*
Jag, kroppstemp nu 27 grader: SER VADÅ? *kisar* Vad är det jag ser???
Sambon: MEN BLOMMAN! Vid BILEN!!!!!!! KOM! *tvingar mig gå ut på gruset*
Jag, kroppstemp 14 och synnerligen irriterad: VILKEN JÄVLA BLOMMA??!
Sambon: DÄÄÄÄR! EN SÅN VIT! HAR DU SETT SÅ FIN!

Blomman? En snödroppe. :meh:

Jag, närmare frysgrader: Men för helv...
Sambon: VADÅ?! Den är ju jättefin!! Kolla! Det är vår älskling!!

Idiot.

:D
 
Ett riktigt vårtecken: jag köpte en flaska rosé på systemet :D
Haha, jag stod och tummade på en i affären häromdagen men bestämde mig för att vänta i några veckor till... Måste försöka komma ihåg vilka roséviner jag egentligen tyckte om förra året, för det är inte så många som faller mig i smaken. Tur att rosévin är så fotogeniskt, det bör innebära att jag har en bild på en flaska eller två nånstans i sommararkivet!
 
Vårtecken 1:

0FDDD6C0-3E79-4773-ADA4-265626C7DD26.jpeg
 
Ett till vartecken fran Oregon. Skunkar har borjat rora sig igen:cautious::arghh:
Bade i gar och i dag har jag kort forbi nyligen pakorda skunkar. Hela skolbussen stinker skunk :yuck: hela resten av dagen. Da ligger den doda skunken over en meter bort ... och dagen efter stinker den obetydligt mindre.:banghead:
Skunklukt ar en "sulfor" (tank ruttna agg) som man kanner over en kilometer bort. 🤢
 
Såg häromdagen ett gäng grodor i dammen! Igår kröp det även en lurvig liten larv över vägen är jag var ute och gick. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 512
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
606
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp