Bukefalos 28 år!

Vårvetehalm, vad är detta?

L

Lillemim

Hej!
Ni kunniga...om någon säljer vårvetehalm nu, vad är det och kan det vara något bra som strö??
Hälsningar Lillemim
 
Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Vårvete är sått på våren och höstvete på hösten, det är olika sorter...Kan inte tänka mig att det är någon skillnad på halmen. Själv gillar jag vetehalm bäst som strö.
 
Sv: Vårvetehalm, vad är detta?

Tack för svaret. Kändes lite som en dum fråga men kanske det vara någon speciell sort som ändå såddes på hösten och som inte passade hästar som strö...:smirk:
Tack!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hittat en 4 åring som jag gillar. Han var röntgad som 3 åring och ska röntgas av säljaren i nästa vecka igen, mest för...
Svar
19
· Visningar
1 772
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 493
Senast: warg
·
Lantbruksdjur Hej allihopa! Är spekulant på ett hus som är perfekt på många vis bordet från att vi har ett jordbruk ca 100m bredvid huset. Har sökt...
Svar
16
· Visningar
1 477
Senast: dobbis
·
Utrustning Hej! Jag är ny här och detta är mitt första ”inlägg”. Jag undrar om Hunter träns fortfarande säljs? Såna med platta nosgrimmor! Jag...
Svar
9
· Visningar
532
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Lätt E
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp