Vatten är viktigt.

det är lite struligt eft4ersom vi har TVÅ hudnar, å den andra måste ju ha tillgång på vatten - men vi häller upp det en liter åt gången typ och så när vi hör att janni dricker så stopapr vi henne efter ett par klunkar
 
min lilla vovve på 55 kg springer omkring o skuttar o har sej när han inte har vatten i koppen..
är han ute så letar han vattenpölar o så delar han med gammelponnyn..hon har hink!!!
har en annan hund oxå så d e lite svår to hålla koll på hur mycke.. men han får nog i sej tillräckligt..annars tror jag d skulle märkas..
han verkar må prima iaf!
 
jag har noll koll på hur mycket de dricker, men märker hur mycket de kissar ut och vilken färg det har. på sommaren drar jag i skinnet då och då om jag misstänker att de druckit för lite.
 
:D
vad liten valpen måste ha varit..
Jag skulle nog inte heller kunnat hålla mig för skratt,
Hugo såg rätt rolig ut han också..
Stooora tassar..stooora öron, liten svans och en jättemage full med vatten
:rofl: :love:
 
Jag vet inte exakt hur mycket Doris dricker. Hon delar ju vattenskål med katterna.
Dom har två 1,8 liters skålar som aldrig blir fulla eller tomma. Katterna har även en egen liten vattenskål.

Jag skulle nog kunna påstå att Doris dricker lagom. Känner i skinnet att hon inte är uttorkad och ser på hur mycket hon kissar.
Även om jag inte vet exakta mängden märker jag att det blir mer när det är varmt, när vi har gått en lång promenad och mindre om hon fått uppblött mat. Till exempel.
 
Våra veterinärer har sagt det precis, eftersom jag frågade dom. Sen hittade jag ytterligare info om det på Royal Canin i Norge, där dom sade samma sak.

Min kan i alla fall inte reglera det själv, antingen dricker hon alldeles för mycket eller knappt något alls.

Så jag ska experimentera en vecka nu, och låta småhundarna ha sitt vatten i ett sovrum (Dom spenderar mycket tid där eftersom mamma är därinne mest) och min ska ha en vattenskål härute, som dom små inte kan nå. För att se hur mycket hon dricker när hon får sköta det helt själv.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 172
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Svar
14
· Visningar
349
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 062
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp