vatten=vattenhinder?

M

mannes

Har problem med att en del av min hagmark är blöt. Vill därför dika ur och få bort vattnet så jag kan använda även denna bit av marken. Problemet är att diket som är aktuellt går förbi flera markägare och en ägare sätter stopp... Han vill inte dika. Har även en brunn vid markgränsen men den sväljer inte allt vatten. Har nu en fundering över att bygga en damm längst ner på min mark som även skulle kunna användas som vattenhinder på enklare nivå. Har någon ett förslag hur detta skulle kunna se ut? Storleksmässigt? Djup? Botten?
 
Har inga konkreta förslag men du kan väl kontakt med någon fälttävlansbanbyggare eller maraton (körning)byggare, de har säkert många bra förslag :idea:
 
Jodå, jag är på gång och ska träffa en fälttävlansmänniska om 14 dar, ville bara ha några förslag med mig till honom som vi kan diskutera kring.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Trädgård & Växter Vi har en damm/göl/pöl på vår mark, ca 60x20 m stor. Enligt tidigare ägare så var det personen innan dem som grävde den med syfte att...
Svar
19
· Visningar
2 138
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Fritid Jag har 2 åkerplättar på cirka 3000 kvadratmeter totalt. Frågan är vad jag ska göra med dem. Jag har en del idéer men vet inte alls vad...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Gråter du?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp