Vattenskadad HTC One M8

Hundbloggerskan

Trådstartare
I onsdags (fem dagar sedan) tappade jag min M8 i toaletetn. Tog upp den på ca 2sek så den låg inet där så länge. Och torkade den så bra det gick från utsidan (då skalet inte är avtagbart). Lät den sen bara ligga i 2 timmar men var tvungen att använda den sen (skulle sova och är ju tvungen att ha alarm). Men den låg då enbart på laddning och var igång, alltså ingen aktivitet.
Och nu, efter det så har den börjat klydda. Den stänger av sig av sig själv, kan inte laddas genom datorn (den tar mer ström än vad den får så dör ändå bara inte lika snabbt), så kan bara laddas genom vanligt uttag. Den dör JÄTTESNABBT, innan höll den typ en hel dag med normal aktivitet, nu (om den inte stänger av sig själv innan) dör den inom en timme med lite aktivitet.
Jag undrar nu om det är något man kan göra hemma? Eller om det bara är att lämna in den? Och isåfall om ni vet något ställe (i helsingborg eller runt omkring) som är bra och snabba? Billigast är inte viktigast då jag ser hellre att den blir helt bra och att det går fort, än att jag får 500kr billigare. Men självklart är det ju onödigt att betala mer för samma service. (hade tänkt mig ca 2000kr som mest).
Den är i övrigt helt fin och felfri, köptes för ca 1 månad sen så är inte alls gammal eller sliten på något sätt. Bara fuktskadad.
Några tips?

Ouch. När sådant där händer ska du helst stänga av den och låta den vara - gärna i en påse med ris som @Spyro192 förslog - i minst några dagar, helst en vecka. De klarar sig förvånansvärt ofta utan men då.

Ladda batteriet är mindre bra, det brukar sabba i alla fall datorer oåterkalleligt. :( Jag skulle i alla fall testa att låta den vara avstängd och bara i ligga i en vecka eller två. Inte sätta på och hålla på att testa den, utan bara låt den vara. Mirakel sker ibland. :)

Ok.. Får testa låta den vara några dagar... Får bara se om mitt simkort funkar i den mobil jag isåfall får ha.... Tror inte det och då är det "kört"... För måste ha en mobil.

Ett nytt tillfälligt simkort till ditt abonnemang som de sen gör om till ditt vanliga nummer ska du kunna fixa. Med hjälp av din operatör

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka