Bukefalos 28 år!

VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

C

clownen

Kopierat från tidningenridsport.se

Ny VDL-hingst till Niklas Arvidsson

"Niklas Arvidsson får ytterligare en hingst i stallet. Det handlar om VDL Sheraton som Niklas ska prova i några månader för att se om de passar ihop och kan gå vidare mot större klasser.

Hingsten, som tidigare har stått på Gränsbo stuteri och tävlats av Jörgen Larsson upp till 1,40-klasser, har också fått en ny hälftenägare i Magnus Carlberg, Lidingö. Det är Carlberg som valt att placera hingsten hos Niklas Arvidsson. Det skriver Helsingborg Dagblad
- Jag har sett Jörgen hoppa honom en del och han är en fantastiskt fin häst. Han är lite grövre i modellen än Empire men jag tror han borde passa mig. Jag och Jörgen har dessutom inte helt olika ridstil, säger Niklas till tidningen.

VDL Sheraton kommer att tas ur aveln nästa år för att helt ägna sig åt tävling."


Undrar hur många ston han har fått i år?
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Då känns det ju bra att ha en fölis efter honom!!!:laugh:
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Girasol här på Buke fick en jättefin hingstunge efter Sheraton i år, men jag har ingen koll på hur mycket ston han fått/fick varken i år eller förra året.

Fin hingst, lite synd att han tas ur avel för tävling men men :(
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Ah, vad roligt! Det tror jag kommer bli kanonbra! Vi fick också en jättefin hingstunge efter Sheraton i år, har dessutom betäckt ett av våra treårsston med honom i år.
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Det var ju samma sak med Cyklon, Niklas är delägare i Cyklon och han har inte velat kombinera tävling & avel, men i år ska Cyklon verka i avel. Nu är det samma sak med Sheraton, ska enbart tävla nu i år när Niklas rider honom.
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Pratade med Nicklas denna vecka. Sheraton får åka med och tävla internationellt lucia veckan till Holland. Och med största glädje för oss som "trodde" på Sheraton , så är han idag placerad i Svår hoppning. Tack Nicklas för gott arbete. Nicklas hade fått många människor och uppfödare som ville ha semin nästa år och det verkade som att Nicklas var postitiv att kombinera tävling och avel.
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Pratade med Nicklas denna vecka. Sheraton får åka med och tävla internationellt lucia veckan till Holland. Och med största glädje för oss som "trodde" på Sheraton , så är han idag placerad i Svår hoppning. Tack Nicklas för gott arbete. Nicklas hade fått många människor och uppfödare som ville ha semin nästa år och det verkade som att Nicklas var postitiv att kombinera tävling och avel.

Det måste vara denna vecka som Sheraton tävlar isåfall, håller tummarna att det går bra för honom :)

Såg i Ridsport att han hade haft 25 betäckningar 2008. Vi får väl hoppas att han orkar med minst lika många 2009, och ändå hålla sig på topp ;)
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Det måste vara denna vecka som Sheraton tävlar isåfall, håller tummarna att det går bra för honom :)

Såg i Ridsport att han hade haft 25 betäckningar 2008. Vi får väl hoppas att han orkar med minst lika många 2009, och ändå hålla sig på topp ;)



Är det någon som vet hur det gått för Sheraton i Holland? Hade varit kul och fått veta :bump:
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

Är det någon som vet hur det gått för Sheraton i Holland? Hade varit kul och fått veta :bump:

Hej jag kan berätta att VDL Sheraton var 7:a i 135 hoppning i holland så här långt ,får se hur det går vidare i meetinget, bra jobbat Nicklas:)
 
Sv: VDL Sheraton ur aveln nästa år för att istället gå i sporten...

I torsdags kom han 7:a av 78 starter i en 1,35 hoppning med 0 fel, i går kom han 46:a av 74 starter med 4 fel i en 1,40 hoppning, i finalen i lilla rundan i dag 1,35 m hoppning hade han 0 + 4 fel och kom 12:a av 39 starter.

Stallkompisarna Radisson och Empire är också med i Holland, deras resultat hittills är för Radisson 1,40 m, 4 fel och 38:a av 82 startande, i 1,35 m 0+4 fel och 29:a av 66 startande och i 1,40 m utgått. Empire har hittills gjort följande 1,45 m 8 fel 61:a av 76 startande samt 1,45 m 0+4 fel 15:e av 70 startande, vet ej om han kommit med till finalen i stora rundan i morgon, i sådana fall går han en 1,45 m i morgon också.
 

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 698
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp