Veckan som gått

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tydligen skrivklåda idag för det här blir andra inlägget för dagen (även om jag började förra inlägget igår.)

Nu har jag hunnit jobba en vecka på 50% och det har fungerat förvånansvärt bra faktiskt. Jag är något förvånad faktiskt för jag var ganska skeptisk innan. Men det är så skönt att känna att jag inte bara är som en trasa efter att ha jobbat. Verkligen en välkommen känsla.

Nu när jag faktiskt har piggnat till så pass, så tror jag inte längre på att jag har någon brist på något. Men hur som helst så är det ju bra om jag kan lära mig att stå ut med blodprov. I förra veckan var jag till VC första gången och träffade en sköterska där. Hon var jättetrevlig men utstrålade fel energi. Hon var inte tillräckligt "stadig" vilket stressade mig i den situationen. I en annan situation hade det förmodligen inte varit någon nackdel. Den gången skulle vi ju inte göra något speciellt men jag blev ändå nervös och blev tvungen att springa på toa mitt i besöket. På toa fick jag lite yrsel. Jag kände igen det och spände kroppen och kom ur det.

Idag var det meningen att jag skulle få ett stick i fingret för att kolla Hb. Det var den andra sköterskan jag fick träffa idag. Hon var verkligen jätterar och lugn. Dessutom hade hon 30 års erfarenhet av att sticka folk. Hon satte på stasen och kollade efter lämpligt kärl. Jag har tunna kärl så hon hämtade en värmekudde och la på. Sedan hittade hon ett kärl som så småningom kan bli lämplig att sticka i. Efter ett tag kom det några patienter som hon behövde ta hand om och under tiden fick jag vänta i väntrummet så skulle vi fortsätta sen. Jag kände mig jättespänd där jag satt. Jag försökte andas. Det gick inte så bra. Efter en tid började det snurra rejält i skallen. Då hade de andra patienterna precis blivit klara, jag tog mig in till korridoren vid provtagningen där sköterskan fick ta rätt på mig. Efter ett tag försvann yrseln. Vi fortsatte prata och sköterskan började berätta om hur ett Hb-prov går till. Då blev jag åter snurrig i huvudet, även om det inte var lika mycket som första gången. Vi bestämde för att inte gå vidare med ett stick.

Trist att det inte funkade. Men nån gång behöver jag få det att funka. Jag hoppas att Seniorens ägare kan göra ett nytt försök att sticka mig och ta prov om inte alltför lång tid.
 

Att hon letade efter kärl (i armvecket) var ju som en förberedelse för provtagning vid ett senare tillfälle då jag blir stressad även av det. Så det var lite övning så att säga, inför nästa gång. Sticket i fingret kan man ju inte förbereda direkt, mer än att få information om hur det går till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
Svar
14
· Visningar
952
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 000
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 662
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp