Vegetarisk buffé/plockmat

Coop har en massa goda vegetariska recept i sin senaste tidning. T ex Somrig sötpotatissallad, grön asiatisk sallad, bulgur med sparris och mynta - och många fler. Vill äta allihop! :d
 
Vattenmelon med chili o lime! Supergott även om det låter lite märkligt :)

Smördegsknyten med vadsomhelst
 
Marinerade kikärtor! :love::d
Du tar bara valfri mängd kikärtor i burk/tetra och sköljer av dem.
Blanda en vinägrett av olja, vinäger eller pressad lime/citron, salt och kryddor.
Rör ner vinägretten i kikärtorna, går att äta på en gång, men mår inte heller dåligt av att stå i kylskåp ett tag.

Min favorit är en med rapsolja med en liten skvätt citonrapsolja, vit balsamicovinäger, timjan, havssalt och grovmald svartpeppar :love:
 
Vilka bra tips ni har allihop, tusen tack!

Kul med vegetariandiskussionen, kanske går att diskutera mer i egen tråd :)

Jag gjorde en capresevariant i går, som jag tänkte hade kunnat funka fint som plock, om du använder minimozzarella, körsbärstomater, ravioli med citron och ett basilikablad. Jag har inte testat det själv, men smaken var HIMMELSK med i kombination med citronravioli. Bygg torn och använd tandpetare, skulle tro att mozzarellan behöver vara i botten? Eller gör en sallad på det. Oavsett - farligt gott.
 
Marinerade kikärtor! :love::d
Du tar bara valfri mängd kikärtor i burk/tetra och sköljer av dem.
Blanda en vinägrett av olja, vinäger eller pressad lime/citron, salt och kryddor.
Rör ner vinägretten i kikärtorna, går att äta på en gång, men mår inte heller dåligt av att stå i kylskåp ett tag.

Min favorit är en med rapsolja med en liten skvätt citonrapsolja, vit balsamicovinäger, timjan, havssalt och grovmald svartpeppar :love:

Och jag är GALEN i kombinationen kikärter och sesamolja.
 
Jag gjorde en capresevariant i går, som jag tänkte hade kunnat funka fint som plock, om du använder minimozzarella, körsbärstomater, ravioli med citron och ett basilikablad. Jag har inte testat det själv, men smaken var HIMMELSK med i kombination med citronravioli. Bygg torn och använd tandpetare, skulle tro att mozzarellan behöver vara i botten? Eller gör en sallad på det. Oavsett - farligt gott.

Citronravioli? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp