Vegetarisk mat på Stockholm C?

ameo

Trådstartare
Moderator
Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har tidigare letat efter vettig vegetarisk mat där men ofta gått bet. Utbudet av mat brukar variera mellan gångerna jag är där och den här gången har jag inte direkt tid att leta.
Vilka matställen finns där nu, som serverar vettig vegetarisk mat? Och var hittar jag det?
 
Nästa vecka kommer jag behöva äta en rejäl måltid lite snabbt på eller alldeles i närheten av centralstationen i Stockholm. Jag har tidigare letat efter vettig vegetarisk mat där men ofta gått bet. Utbudet av mat brukar variera mellan gångerna jag är där och den här gången har jag inte direkt tid att leta.
Vilka matställen finns där nu, som serverar vettig vegetarisk mat? Och var hittar jag det?
Scandic Grand Central hade riktigt bra mat när jag var där på event. Var buffé iom eventet, men alla vegetariska alternativ var riktigt bra så skulle gissa att det går att få sjysst vegetarisk mat där!
 
Kanske inte det roligaste i och med att det är snabbmat men Taco Bar finns och där går alla varianter att få med vegetariskt protein. Ligger i närheten av utgången till Arlanda Express-perrongen.

Rakt över gatan från huvudingången har du Vapiano och Brödernas som har många alternativ och där det går snabbt.
 
Om snabbmat är ok så finns Max Burger på Centralen. Dom har ju ett antal vegetariska alternativ. Äter denna typ av snabbmat max 1 gång om året och åt faktiskt deras halloumiburgare för någon vecka sedan. För snabbmatatälle var den bra.

Edit - såg nu att det är Burger King som ligger på/i Centralen. Max Burger ligger 1 min bort på Vasagatan 7.
 
Jag åt från Lett en gång på centralen, jag vet inte vad du räknar som rejäl måltid men jag blev i alla fall mätt och jag brukar äta mycket. Smidigt också om man har lite ont om tid, man kunde beställa i appen i förväg vilken tid man ville ha det klart och sen bara in och hämta.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231102-234151~2.png
    Screenshot_20231102-234151~2.png
    115,6 KB · Visningar: 35
Ligger en trevlig sushi vid utgången till spår 11, där kan du även beställa några andra vegetariska rätter. Men det kanske inte räknas som rejäl middag iofs.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 229
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 295
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 871
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 639
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp