Veka kotor och x bent

Nu har Falki tappat plasten på hö bak och det benet är sämre än vänster. Ganska oförändrat mot tidigare.
Lite lustigt.
Men att ta på skor igen känns kanske ibte som det bästa just nu. Jag tror han bara behöver stärka sig utan beslag.
 
A75B34E1-27D3-4D68-A375-91556342159B.jpeg


Nu händer det grejer! Han ser bättre och bättre ut!
Inga beslag på och utevistelse fm och kväll. Nu har hag också sett honom ligga ner i hagen så nu vågar jag öka på utevistelsen litegrann. Går fortfarande in och vilar 4-6 timmar från lunch till kväll.

Hovslagarna ville få på nya skor nästa vecka med kilar som ska sitta i 3 veckor. Men jag hoppas vi slipper det. Fortsätter det såhär ser jag ljust på det.
Höger är fortfarande sämre än vänster. Bilden förskönar höger lite men i det stora hela är även hö bättre sen han tappade plasten även där.

Och ja hovis kommer ut till mamma häst om ett par dagar.
 
Tre av fyra ben räknas som bra nu. Höger bak är kvar. Fortfarande lite ostabil och tån är uppe litegrann. Han får en vecka till på sig att förbättra det utan beslag. Så får vi se på torsdag om man kan göra någon åtgärd.
 
Tre av fyra ben räknas som bra nu. Höger bak är kvar. Fortfarande lite ostabil och tån är uppe litegrann. Han får en vecka till på sig att förbättra det utan beslag. Så får vi se på torsdag om man kan göra någon åtgärd.
Så roligt att höra!
Håller tummarna att även det fjärde benet rättar in sig i ledet!
 
Vi är snart helt i hamn nu. Ytterst lite kvar på höger bak. Står mestadels helt på hoven men kan tippa lite lite.

Går på bete med sin mamma hela dagarna och sover inne om nätterna.

Prisa gud! Jag trodde inte det skulle ordna sig.
 
Vi är snart helt i hamn nu. Ytterst lite kvar på höger bak. Står mestadels helt på hoven men kan tippa lite lite.

Går på bete med sin mamma hela dagarna och sover inne om nätterna.

Prisa gud! Jag trodde inte det skulle ordna sig.
Wow vilken kämpe du och din häst har varit detta var ni verkligen värda🌟❤️
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 296
Hästvård Blir inte klok på hältan som min häst har haft i snart 3 veckor. Det började med att min häst för tre veckor sedan trampade på en sten...
Svar
5
· Visningar
3 458
Hästvård Kan först skriva att hästen är under utredning med veterinär men vill höra andras erfarenheter och försöker få någon idé om varför hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 219
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
49 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp