Vem är fel ute?

Sälj hunden och jobba på relation, tycker jag.
Ha ha, jag hade nog gjort det omvända separerat och tagit hunden om jag var A.
Oavsett vem som anser att de har "rätt" så är det uppenbarligen en relation som inte fungerar för de två som är i den. Jag skulle inte vilja ha något som är ett gemensamt ansvar dumpat på mig och mitt liv är för kort för att jag ska orka fostra en annan vuxen människa.
 
Jag fattar inte heller varför TS engagerar sig i detta, och än mindre varför TS vill engagera buke i detta.

Vad är avsikten med det?
 
Fast i ärlighetens namn så är ts inte den första och säkerligen heller inte den sista som vänder sig till buke med relationsproblem som egentligen är någon annans..
Det är det verkligen inte, under alla år ( under annat nick) så kan jag lova att jag inte är den första
 
Tack alla ni som kommit med lite synpunkter om vad tråden handlade om och inte huruvida jag borde/borde inte skriva om det här.
:bow:

Fast även invändningarna är på trådens tema. Det här är inte "varför skapar du en tråd om motorcyklar när forumet handlar om hästar?" Det är "håll dig utanför andras konflikt eftersom du inte har med den att göra". Och ett sätt att hålla sig utanför konflikten är att inte skriva om den här och be om vilt främmande människors recensioner av A och B.
 
Om jag hade varit TS så hade jag troligtvis sagt till både A och B att jag ställer mig utanför deras problem och vill inte ta ställning för någon utan det är något de måste reda upp själva. Om jag ändå skulle beblanda mig med problemen så skulle både A och B få veta vad jag tycker även om det skulle innebära att jag tycker något som inte passar.
 
Särskilt opartiskt är det då inte skrivet som flera påpekar och jag undrar också vad du väntar dig för svar. Vad ska vi säga? B är en skitstövel eller? nej en sån här situation kan de bara reda ut själv, eventuellt med hjälp av någon medlare. Svar på en högst partisk beskrivning på internet kan inte ge någon input alls. Ja förutom att TS inte är lämplig person att medla om hon anser sig vara opartisk i denna beskrivning så hon bör hålla sig utanför helt när det gäller skuldfrågan.

Ingen är skyldig i min värld, eller så allihop.
 
Jag fattar inte heller varför TS engagerar sig i detta, och än mindre varför TS vill engagera buke i detta.

Vad är avsikten med det?

fast nu engagerar ju du dig, vad fick du ut av denna kommentaren?

TS kanske inte har någon att ventilera med och behöver stöd. Att det sedan bli anonymt över internet är väl bättre än inget. Jag personligen hade sagt åt dom att lösa det själva och inte komma till mig ock klaga fast alla kanske inte har det modet.

TS: Jag tycker att du ska försöka säga till dom att de får sluta prata om sina problem i din närhet. Lycka till och stå på dig! :up:
 
fast nu engagerar ju du dig, vad fick du ut av denna kommentaren?

TS kanske inte har någon att ventilera med och behöver stöd. Att det sedan bli anonymt över internet är väl bättre än inget. Jag personligen hade sagt åt dom att lösa det själva och inte komma till mig ock klaga fast alla kanske inte har det modet.

TS: Jag tycker att du ska försöka säga till dom att de får sluta prata om sina problem i din närhet. Lycka till och stå på dig! :up:
Fast om jag har en närstående/vän som har problem i sin relation så har jag absolut inga som helst problem med att bolla med den. Problemet här är väll att TS känner båda parter och inte vill välja mellan dem samt att det känns lite som att hen med hjälp av buke ska gå in i relationen som någon form av domare och döma vem som har "rätt" och "fel". Det finns ju inget rätt och fel, det man kan titta på är hur man mår i relationen och det kan ju bara de som är i den bedöma. Men man kan ju absolut vara ett bollplank åt sina vänner och sin familj när de har problem i sina relationer, allting annat skulle för mig vara konstigt.

Problemet uppstår först när man har lojaliteter med båda parterna i relationen, då kan man ju inte vara ett stöd till en part. Att sedan fråga buke vem som är "rätt" och vem som har "fel" blir jättekonstigt.
 
fast nu engagerar ju du dig, vad fick du ut av denna kommentaren?

Men som sagt då: invändningarna handlar inte om omsorg om läsarnas energi. Tycker man en tråd är onödig låter man bara bli att läsa den.

Men: TS anser uppenbarligen att hon behöver bukepanelens stöd i vilken sida hon ska välja. Vilket då några av oss tycker är fel i varje led: buke behöver inte välja sida i en konflikt som inte ens är hennes egen. Den är två andras. Det är det vi argumenterar mot när vi invänder mot tråden.

Och den snabbaste och enklaste lösningen för TS borde vara precis det vi föreslår: skit i konflikten, den är inte din.
 
fast nu engagerar ju du dig, vad fick du ut av denna kommentaren?

TS kanske inte har någon att ventilera med och behöver stöd. Att det sedan bli anonymt över internet är väl bättre än inget. Jag personligen hade sagt åt dom att lösa det själva och inte komma till mig ock klaga fast alla kanske inte har det modet.

TS: Jag tycker att du ska försöka säga till dom att de får sluta prata om sina problem i din närhet. Lycka till och stå på dig! :up:
Ja. Jag bryr mig. Jag tycker att TS resonerar underligt i flera led:
1. Hon ser sig ha ett behov av att ta ställning i en konflikt som hon inte är en del av.
2. Hon ber andra (buke) döma i den här konflikten som varken hon eller vi är del av.
3. Hon skriver offentligt om närståendes privatliv, i frågor som hon själv inte är del i.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
596
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 530
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
980
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp