Vem är rektorns chef?

Bapelsin

Trådstartare
Jag har försökt googla men blir ändå inte riktigt klok på detta.

Om jag är missnöjd med rektorn på mitt barns skola, vart vänder jag mig då? Vem är hens chef?
 
I vår kommun är det verksamhetschef för skola.
Kommuner brukar även ha en klagomål- synpunktshantering (ofta en länk på hemsidan) där man brukar kunna markera att det gäller Utbildning, så går det till utbildningsverksamheten.

//Utredare av just klagomål på utbildning/skola
 
Jag har försökt googla men blir ändå inte riktigt klok på detta.

Om jag är missnöjd med rektorn på mitt barns skola, vart vänder jag mig då? Vem är hens chef?
Skolchefen på kommunen sannolikt.
(Verksamhetschef grundskola, verksamhetschef gymnasieskola el dyl, kan faktiskt heta lite olika (chef kommunal grundskola osv) och vara lite olika lätt att få upp.)

googla skolchef-kommun

tex skolchef Karlskrona

Så får du upp namn och mail och tele till verksamhetscheferna grundskola, gymnasieskola, förskola

Vissa stora kommuner kan ju ha stadsdelsförvaltningar där det finns en person som är ansvarig för skolorna i område X och en annan i område Y. Men det är nog inte så vanligt.
 
Senast ändrad:
Det är olika benämningar i olika kommuner i min kommun heter det sektorschef, i kommunen jämte heter det utvecklingschef. Det finns oftast en förklaring på kommunens hemsida på hur organisationen ser ut just i din kommun.

Jag hade hört av mig till rektorn först och sakligt framfört mina synpunkter och även skrivit att jag kommer att ta saken vidare om det inte blir någon ändring. Sedan hade jag hört av mig till rektorns närmaste chef om det behövs.
 
Det är en huvudman du söker. Olika för kommunala skolor än för privata skolor. Kika på denna sida https://www.skolverket.se/for-dig-s...sation/vem-har-ansvar-for-skolans-olika-delar

Om det är en kommunal skola så kan du ringa kommunen och be att få tala med rektorns chef. En privat skola kan vara lite trickigare att få tag på rätt person. Kika på hemsidan. Hittar du inte kan du gå in på allabolag.se

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 657
Senast: Eurydome
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 871
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hmmm....Hur ställer ni er till det? Big no-no?Tänker då enskilt, inte på grupp- AW eller dyl.Blev lite småobekväm då min chef undrade om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
8 395
Senast: farin
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 923
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp