vem får man ligga med?

eller delfiner..
dolphin.jpg

Torsken återupprättas
 
Kompisens ex, kompisens nuvarande, kompisens ragg?

de som är gifta, sambo, särbo?

de som är snygga, fula eller för fulla?

golit ser fram emot en massa moralism och omoral :)

Hej!

Man får ligga med folk som vill ligga med en.

I vissa fall bör man dock tänka sig för:
* Man har redan en partner och det är inte den man tänker sig ligga med (om man inte har en överenskommelse om att det är ok att ligga med andra).
* Den man tänker sig ligga med har en partner (och de inte har en överenskommelse om att det är ok att ligga med andra).
* Om personen är jättefull och säger sig vilja, jag hade låtit bli bara för att slippa fundera över om personen verkligen ville eller var för full.

/Lavinia
 
I nyktert tillstånd när ömsesidig kåthet uppstår - då får man ligga med vem man vill.
Över huvud taget känns "får ligga" väldigt skumt som begrepp.
 
Bara en liten reflektion. Det verkar som om Buke är överens om att det finns få regler. Det är väl bara att hoppas att alla tycker likadant även när det kommer nära.
 
Bara en liten reflektion. Det verkar som om Buke är överens om att det finns få regler. Det är väl bara att hoppas att alla tycker likadant även när det kommer nära.
Regler och regler. Det känns jättekonstigt att prata om regler. Är det inte upp till var och en?

Det torde väl ändå vara vars och ens ensak när, hur och med vem man vill ligga.
 
Regler och regler. Det känns jättekonstigt att prata om regler. Är det inte upp till var och en?

Det torde väl ändå vara vars och ens ensak när, hur och med vem man vill ligga.

Du har rätt. Men ändå så verkar det ju som det här och var dyker upp föreställningar om att det t ex är dåligt om exet ligger med bästa kompisen.
 
Rent krasst...
Struntar i vad hen har för "relationer" om det handlar om att båda vill (för stunden eller mer) ha sex.

Skulle jag däremot själv var i en relation och personen va otrogen skulle jag tycka "he wasnt that into me" och dumpa ;)
(mest troligt, men det finns undantag på den ;) ) Skulle själv inte vara otrogen för då gäller samma för mej - jag va inte tillräckligt intresserad av personen...
 
Du har rätt. Men ändå så verkar det ju som det här och var dyker upp föreställningar om att det t ex är dåligt om exet ligger med bästa kompisen.

I mitt fall kan jag tyvärr inte rekommendera så många ex så om nån kompis till mej ligger med ett av mina ex så är det mer "stackare" :p
Jag gillar sex och har det gärna men det är verkligen inte huvudorsaken till ett förhållande... Tom en väldigt liten del i förhållandet (därav kan jag va ihop med personer som kan beskrivas "gillar sex men inte spec bra på de ;) " Men mest för att JAG antagligen def stämmer in på den beskrivningen själv ;)
 
Du har rätt. Men ändå så verkar det ju som det här och var dyker upp föreställningar om att det t ex är dåligt om exet ligger med bästa kompisen.
Fast vem man anser att man FÅR ligga med behöver ju inte nödvändigtvis överensstämma med vem man anser det vara moraliskt rätt/bästa alternativet att ligga med.
 
Jag är singel, och tycker att jag har rätt att ligga med vem jag vill, såvida den personen vill ligga med mig (så klart!). Om jag hade ett förhållande skulle jag däremot enbart ligga med den personen, eller om vi dejtade så pass seriöst att vi hade pratat om att enbart ligga med varandra.
 
Jag är singel, och tycker att jag har rätt att ligga med vem jag vill, såvida den personen vill ligga med mig (så klart!). Om jag hade ett förhållande skulle jag däremot enbart ligga med den personen, eller om vi dejtade så pass seriöst att vi hade pratat om att enbart ligga med varandra.

Bästa kompisens sambo då?
 
Kompisens ex, kompisens nuvarande, kompisens ragg?

de som är gifta, sambo, särbo?

de som är snygga, fula eller för fulla?

golit ser fram emot en massa moralism och omoral :)

Det hela handlar ju också om ordet "får". Det blir en filosofisk diskussion om vad det ordet innebär. Och får för vem? För sitt eget samvete?
Jag tycker att jag får ligga med de som vill ligga med mig och som är vuxna, och inte så påverkade att de inte vet vad de gör.
Sen skulle jag inte ligga med vännens make för det inte känns rätt och skulle bli krångligt.
 
Rent generellt får väl alla vuxna individer ligga med alla andra vuxna individer som kan ge samtycke, dvs inte jättefulla, inte sovande och föreligger förståndshandikapp får man tänka sig för extra.

Rent egoistiskt "får" inte min partner ligga med någon annan. Vänner "får" inte ragga på varandras partner. Människor "får" inte ligga med andra i nära släkt. Människor "får" inte ligga med familjemedlemmars partners... kanske inte ex heller, typ sin f.d styvpappa.

Med det sagt kan ju ingen bestämma över vem någon annan ligger med så med "får" här innebär det ju att konsekvenserna kan bli rätt otrevliga för alla inblandade. Jag accepterar inte otrohet och är själv inte otrogen. Jag tycker det är lite halvsnuskigt med sex inom släkten och jag skulle inte vilja att min mamma låg med något av mina ex.
 
Bästa kompisens sambo då?

Man får väl lita på att de hanterar det någorlunda hyfsat i så fall. Om det blir en enda relationssoppa av det, känns det ju lite onödigt.

(Vill de istället bli ihop med varandra, är det ju inte mycket jag kan göra åt det, men jag antog att det inte var det fallet du tänkte dig.)
 
Bästa kompisens sambo då?

Som jag skrev, jag ligger med vem jag vill, så länge vederbörande vill ligga med mig. Därmed inte sagt att jag vill ligga med min bästa kompis sambo. Jag har faktiskt aldrig råkat ut för att jag och mina nära vänner har samma smak gällande killar överhuvudtaget (ja, jag gillar killar, så det är mina vänner som också gillar killar som räknas i det här fallet), och därmed har det problemet aldrig funnits. Jag kanske inte kan sätta mig in i den situationen eftersom det aldrig hänt mig, men spontant känns det ju som att skulle jag bli kär och han bli kär tillbaka, så skulle jag nog först och främst ta hänsyn till hur viktig vänskapen var för mig, innan jag eventuellt hoppar i säng med honom.
 
Om alla inblandade är med på det och det inte förekommer utnyttjande får man ligga. Och att bägge är byxmyndiga!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: alazzi
·
  • Artikel
Dagbok Min morsa passade W igår och passade på att dumpa massa gamla bilder hemma hos oss. Kom att tänka på hur det var att kolla gamla...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: miumiu
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp