Vem lärde dig att laga mat?

Att få handla mat för att laga i ett annat land är en fröjd i sig och man lär sig mycket, bäst är om man kan språket i alla fall lite och kan prata med personalen lite om smakkombos som är gångbara och vanliga med råvarorna som finns.

Kan man inte spraket kan det vara besvarligt att handla i frammande land. Jag sokte hogt och lagt efter vetemjol nar jag forst kom till Saudi Arabien ... efter att jag hittat en Engelsk sprakig att fraga (inte nagon som jobbade i affaren alltsa :angel:) sa visade det sig att mjol saldes i, typ, stora kaffe burkar. Latt ovantat.
Det var lika dant nar det fanns manga varor och alternativ av samma produkt och det var lika svart att leta efter det jag ville ha. Hundra typer av Feta ost och manga ser olika ut fran varandra ... Sa smaningom smakar man sig igenom manga "inriktningar" nar man bor dar (och kastar en hel del besvikelser) men det ar inte latt nar man borjar.

Jag minns en invandrar kvinna i en konsum for manga ar sedan, medan konsum hade "bla vita" produkter (finns det langre?). Hon stod med en tub mesost i ena handen och en tub kaviar i andra, nar jag undrade om jag kunde hjalpa till grat hon nastan, hon hade inge aning om vad det var i tuberna, hon ville ha mjukost.:heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
11 628
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 539
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp