Vem liknar du? Utseendemässigt eller karaktär?

Jag identifierar mig med Belle i Beauty and the Beast.... Kanske inte lika vacker, mera person personligheten och kärleken till böcker.
 
Det närmaste jag fått höra att jag är lik i kändisväg var från en kompis bekant som var på besök från Stockholm. Hon frågade om jag var från Gävle, för jag pratade som Tomas Di Leva 🤨 🤔 blev rätt ställd, är väldigt ur-sörmländsk och inte så kosmisk av mig
 
Jag är i princip en kopia av Bellatrix Lestrange i Harry Potter, den ondaste häxan i hela den världen så klart :rofl:. Som tur är inte som person men utseendemässigt. Klär mig 99% av tiden i svart och har ett mörkt, jätte lockigt hår som inte går att tämja och det ser alltid ut som att jag precis vandrat igenom en orkan trots att det från början var hårt uppstyrt men snabbt spretar det åt alla möjliga håll.

Bara under det enda steget från badrummet ut till hallen tar mitt hår och smink tag i det hela och jag får mascara som nyss satt bra att göra mig svart under ögonen och skapar kaos. Jag ser nog halvt galen och ovårdad ut men jag har vant mig och har börjat tycka om att mitt hår lever ett eget liv.

Hur jag är som person är också taget från Harry Potter världen, är en total Hermione där. På i princip alla sätt.

Vem/vilka är du lik? Behöver inte vara Harry Potter eller fantasy, vem som helst,
Jag verkar vara en sådan som inte är lik någon utseendemässigt. Mina nära och kära har också sagt att de liksom inte kommer på att jag är lik någon kändis heller.

Jag har fått höra att jag är lik folk. Men i många fall har det ju varit snubbar som tror att man ska bli mickrad av att de drar till med någon snygg kändiskvinna. Det har varit allt från Jennifer Aniston till Julia Roberts till modeller etc. Och det finns verkligen noll likheter.

Någon ny tjejbekant sa att jag var lik "den där Amy". Andra gissade då vilken Amy, tex Amy Adams iom röda håret. Men nä, det var visst Amy Winehouse. Det var under tiden hon var väldigt nere i skiten pga droger och liksom såg levande död ut typ. :laugh:

Men Lilla My är det många som tycker jag påminner om. Rött hår som ofta är i knut och rätt egen.. Jag kan fatta det.

Vore kul att utseendemässigt hitta någon. Men nä.. inte än iaf.
 
Jag är inte lik någon kändis vad jag vet, däremot är det ofta folk som är säkra på att de träffat mig, utan att jag har något som helst minne av det. Har alltid förklarat det med min obefintliga ansiktsigenkänningsförmåga. Sedan började jag nytt jobb och alla kunder var övertygade om att de var mig de hade förra året. Jag och kollegorna har ingen aning om vem jag påminner om, men uppenbarligen ser jag bekant ut för folk. :cautious:
 
Inte någon känd person eller figur vad jag vet om. Däremot när jag var 8-9 år så fick vi hem en sån där reklamtidning typ "Besök Östergötland" i brevlådan. På en bild i den tidningen var det en jämnårig tjej som var så sjukt lik mig. Att jag aldrig har haft en sån baddräkt som tjejen hade på sig var enda sättet både jag och mamma verkligen kunde konstatera att det inte var jag :D Har ibland funderat på hur den tjejen ser ut idag!
 
Jag har någon sorts dubbelgångare här i stan, men har aldrig sprungit på henne själv. Flera vänner och bekanta har dock sett henne och jag har gått in på två separata kaféer på Linnégatan för första gången och fått frågan om jag ska ha ”det vanliga” (uttryckt på lite olika sätt). Jättespännande och märkligt!

Fiktiva karaktärer kommer jag inte på någon på rak arm men måste fundera vidare!
 
Som barn var det många som sa att jag var precis som Ronja Rövardotter. Som vuxen har jag aldrig fått höra att jag är lik nån.
 
Som barn var jag lik tjejen som spelade Lotta på Bråkmakargatan, vi var dessutom ungefär i samma ålder så jag såg verkligen ut precis så just när de filmerna kom. Jag var nog ganska lik henne, eller ja Lotta då, till sättet också. :angel:

Som vuxen har jag däremot aldrig fått höra att jag är lik någon känd person.
 
Som barn var det många som sa att jag var precis som Ronja Rövardotter. Som vuxen har jag aldrig fått höra att jag är lik nån.
Ha ha! Jag fick också höra att jag var lik Ronja som liten. Och jag känner fortfarande att jag behöver gå ut i skogen och vårskrika ibland. :D
 
Kvinnan med hermelinen.
 

Bifogade filer

  • A59BA7B6-FFA0-472C-90A6-F7C470AD89A0.png
    A59BA7B6-FFA0-472C-90A6-F7C470AD89A0.png
    199,2 KB · Visningar: 13
Jag har jämförts med Lilla My och Lisa Gherardini (Mona Lisa). Den första var nog en bildlig jämförelse och den senare är (tyvärr?) lite träffande.
 
Kat von D har jag fått höra av flera. Vet inte riktigt varför, vi är inte lika utseendemässigt, jag har heller inte en enda tatuering så det måste vara något annat.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp