Vem satte skruvkork på kattschampoflaskan???

Sassy

Trådstartare
Vilken idiot var det??
Har människan någonsin försökt bada en katt?
1. Man har INTE två hander lediga för att skruva av en kork.
2. Man kan INTE ha flasken med lättflytande schampo stående på badkarskanten.

Men nu är han badad iaf (ska strax lägga upp bilder...) och det går ganska smärtfritt, några små rymningsförsök, och lite gnäll, men han vet ju att det inte lönar sig. (Och matte är fortfarande helt torr :))

Tur att man inte har långhår... då skulle jag ha både ryggskott och förstörda knän :crazy:
 
Vi har också så att säga flipflop kork, som man bara trcker på korke och klämmer på flaskan. Vi har Cardinalflaska. Ehrmm, som inte har blivit använd på läänge nu :crazy:
Köp sånt nästa gång. Eller häll över schampoot i en hårschampooflaska, t.ex. Wella har såna flaskor.

Min katt är för övrigt ganska snäll att bada, van vid det sen liten.. Å den långa pälsen luktar så gott sen :love: (När man får komma i närheten när hon har förlåtit oss för övergreppet ;) )
 
Jag har PCLschampo med "snäpplock" men det "djuprengöringsschampot" jag använder, som tar bort missfärgningar, är lättflytande, med skruvkork...
Jag tror att jag har en ganska lättbadad katt, för att vara korthår iaf. Det räcker att ha en hand liggande någonstans på kroppen, så står han still.
Vi har cardinals spray, han verkligen avskyr lukten... :angel:
 
Jag har hällt schampot i en flaska med pump,mkt bra! :idea:
fast ibland när jag har brådis(läs: tvättar Solo, :crazy:) så häller jag en sträng på bdkarskanten o så bara drar jag med handen o kletar ner halva katten på det sättet istället :angel:...Solo är inget badmonster ,om jag säger så.. :crazy:
 
De få gånger vi tvättar våra långhårga monster har vi använt Barnängen shampoo... Är ett shampoo avsett för katt bättre?
 
:rofl: Min kisse skriker sig hes om hon INTE får vara med när matte duschar :confused:
Hon vill gärna duscha, men INTE bli frotterad, det är JÄTTEÄCKLIGT! Sötkatten min :love:
Kanske ska knäppa nått kort så ni får se :bump:
 
Egentligen, varför används kattschampo i stället för milt "vanligt". Är också superirriterad över skruvkorken. Vi måste vara två varje gång vi duschar kisarna. (och det inte bara för att skruva av schampokorken...)
 
Beror väl på... ska man bara få katten ren kan man lika gärna använda milt schampo, men vill man få pälsen i bra utställningskondition rekommenderar jag nog ett kattschampo, det är ju ganska stor skillnad på människohår och katthår.
 
Okej, då duger det nog med vanligt för våra katter, är ju inte utställningskatter... Badas bara cirka en gång om året för att bli rena.
 
Du får väl uppfostra kissen! :idea: När jag badar mina två långhår så ställer jag ner de i badkaret och så tar jag duschhandtaget med ena handen och skruvar på vattnet med andra. Sen använder jag mina båda händer när jag skruvar av korken på schampo flaskan medans katten snällt väntar.

Funkar hur bra som helst! :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp