Vem står för det accepterade rumsrena hatet idag? Du?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långt in på 70 talet fick ju inte vem som helst skaffa barn. Då genomförde tvångssteriliseringar.
Ingen dålig idé och lösning alls om man har insikt i problematiken sett till utvecklingsstörda och andra som knappt kan sköta sig själva och ännu mindre ett barn också. Jag vet att detta är och har varit väldigt kontroversiellt men med facit och insikt, kanske LITE för mycket insikt i vissas liv så hade livet varit bra mycket enklare för alla och inte minst deras närstående m.fl. om tvångssteriliseringen fortsatt.
 
Det som var värre med sossarna är ju dess rötter med nazityskland. Man samlade in information om judarna i Sverige och sedan gav man den infon till Tyskland. Man måste ju påminna vilka rötter sossarna kommer ifrån. Långt in på 70 talet fick ju inte vem som helst skaffa barn. Då genomförde tvångssteriliseringar. Mycket sånt här fick man ju inte lära sig i skolan sånt var ju förbjudet att tala om. Sossarna hyllade våld o hat under större delen av 1900 talet. Sådant finns det skriftliga bevis på

Inget att ha synpunkter på. Annan tid.

Förutom att det naturligtvis är löjligt av S att kasta sten när de sitter i glashus.
 
Det är väl samma sak som får dig att säga att människor inte röstar utifrån tolerans?

Jag bara konstaterar att det inte är en fråga som ligger i topp när folk väljer parti enligt väljarundersökningar.

Sedan är det skillnad på att tro att folk röstar baserat på vissa kriterier, och att avsky folk som röstar på ett visst parti, baserat på att man tror att de röstar av en viss anledning.
 
Så varför ska man då ha synpunkter på SD. Det var ju annan tid då med.

Jag har faktiskt inga synpunkter på SD i det avseendet. Det är som du säger en annan tid. Var står de idag är enligt mig det väsentliga.

Ska jag försämrar mina barn och framtida barnbarns liv baserat på var partier stod för 30-100 år sedan?
 
Socialdemokraternas historia har mig veterligen aldrig mörkats, märkligt att det skulle framstå som en nyhet när SD släppte sin lilla klipp och klistra "dokumentär", en betydande skillnad är ju dessutom att ingen i S nuvarande ledning var med och donade på 30-talet till skillnad från SD där de flesta har en minst sagt tveksam bakgrund. Har själv sett lilla Jimpa ihop med nynassarna från Karlskrona på 90-talet, det enda han har ändrat är att byta bomberjackan mot kavajen.
Vi bor i ett fritt land och människor har rätt att umgås med vem dom vill.

Sen ska man även komma ihåg att SAP har människoliv på sitt samvete. När folk protesterade mot lönesänkningar så gick svensk militär in och skönt ner folk. Det har du väl läst om i skolan
 
Jag pratade inte om folk i tråden utan att det inte är vidare ovanligt med extremt nedvärderande kommentarer om människor med diverse partisympatisörer. Inte bara SD utan även bland annat MP.

Och hur folk är främlingsfientliga och rasister osv när det handlar om var grannarna bor i för områden eller vilken utbildning de gått eller när de inte håller med om utan aktivt ifrågasätter dina förkunnanden i tråden 👍

Det är nog rasistiskt/främlingsfientligt också utifrån det funderar jag, när du förutsatte att jag var en HAN tidigare i sambandet med att jag var främlingsfientlig när jag ifrågasatte dina argument . 😎
 
Det är nog rasistiskt/främlingsfientligt också utifrån det funderar jag, när du förutsatte att jag var en HAN tidigare i sambandet med att jag var främlingsfientlig när jag ifrågasatte dina argument . 😎

Fast han sa faktiskt hen i tidigare inlägg.
 
Sverige är unikt framgångsrika när det gäller hanteringen av SD. Inget annat land har låtit främlingsfientliga partier få så lite inflytande. En ren succé .

Det har uppenbarligen vare sig gjort till eller från på storleken på partier, men så jävla bra att inflytandet hålls nere på botten.
Då lär väl Sossarna ligga illa till eftersom deras bruna rötter helt plötsligt blivit offentliga.
Du menar när sossarna var rasister och bildade Rasbiologiska Institutet och gav skattepengar till dess verksamhet
Kanske för att SD inte har tvångssteriliserat eller internerat människor vilket S gjort i massor med år.
Vi ska aldrig glömma vilka det var som fick nazi-tyskland att stämpla J i judarnas pass, inte var det SD i alla fall.
Och under min skolgång talades det inte om det.
SD bildades 1988 och S bildades 100år tidigare. Under dessa 100år har S gjort fruktansvärda saker mot sina medborgare trots att medborgarna inte har begått några brott. Detta har man beslutat om. Ja du har ju läst om det i skolan. SD har inte gjort en enda medborgare illa grundat på ett politiskt beslut. Där har du skillnaden. För det är ju viktigt att tala om ett partis rötter eller hur även om det är 10, 20, 30, 50, eller 100år sedan. Det är ju hemskheter som är det viktiga som partiet S har begått mot enskilda oskyldiga medborgare som har betalat skatt
Socialdemokraternas historia har mig veterligen aldrig mörkats, märkligt att det skulle framstå som en nyhet när SD släppte sin lilla klipp och klistra "dokumentär", en betydande skillnad är ju dessutom att ingen i S nuvarande ledning var med och donade på 30-talet till skillnad från SD där de flesta har en minst sagt tveksam bakgrund. Har själv sett lilla Jimpa ihop med nynassarna från Karlskrona på 90-talet, det enda han har ändrat är att byta bomberjackan mot kavajen.
Vi bor i ett fritt land och människor har rätt att umgås med vem dom vill.

Sen ska man även komma ihåg att SAP har människoliv på sitt samvete. När folk protesterade mot lönesänkningar så gick svensk militär in och skönt ner folk. Det har du väl läst om i skolan
Nu har jag samlat ett knippe citat som gör ungefär vad @honung kritiserade i sin trådstart - svartmålar andra partier istället för att argumentera för sitt eget partis ståndpunkt.

Och med det sätter jag åtminstone temporär punkt för den här tråden. Om någon finner synnerliga skäl att fortsätta den på den bana som avsågs går det bra att höra av sig så ska det tas i beaktande.

/mod

PS Gammeln - du är fortfarande bannad. DS
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp