Verkar som om reglerna inte följs

Gammeln

Trådstartare
Följande hämtar jag från Forumreglerna:

"Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa."


Nu är det ju så att Gunnar lägger ut olika artiklar hämtade från olika tidningar. Bla kan vi läsa om den norska hovslagaren som gjodre en rejäl tavla och sedan kan vi bla läsa om Swartlings Ridskola. Men om man läser forumreglerna så borde det inte vara tillåtet att diskutera dessa artiklar :smirk: .........speciellt om man nu läser svaren :angel:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Om du hittar inlägg som bryter mot forumreglerna hoppas jag att du rapporterar dessa.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Gunnar skrev:
Om du hittar inlägg som bryter mot forumreglerna hoppas jag att du rapporterar dessa.

Men om du läser svaren så inser du väl att det diskuteras om en enskild person och om ett enskilt fåmans företag och sånt får man ju inte diskutera enligt dina regler, eller hur. För du har ju i reglerna skrivit "skall inte diskuteras......"
 
Senast ändrad:
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Om en enskild person som man vet vem det är diskuteras eller ett företag som är starkt förknippat med en person diskuteras hoppas jag, precis som jag skrev i det förra inlägget, att du rapporterar det hela.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Gunnar skrev:
Om en enskild person som man vet vem det är diskuteras eller ett företag som är starkt förknippat med en person diskuteras hoppas jag, precis som jag skrev i det förra inlägget, att du rapporterar det hela.

Nu menade jag att du själv bröt mot dina egna regler genom att skapa trådar om sånt som inte får diskuteras. Sedan ges det ju möjlighet att svara på dessa och vad ska man diskutera om inte det artikeln handlar om dvs en enskild person som gjort något. Skriver man positivt så blir det reklam och skriver man negtivt så blir det smutskastning och däremellan kan man ju skriva om sånt som kanske inte stämmer med verkligheten
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Ursäkta att jag lägger mig i...

Händelser i hästvärlden som figurerar i medierna har det aldrig varit förbud att diskutera. Naturligtvis är det tillåtet att ta upp sånt som blir nyheter i tidningarna - även om det berör enskilda (vilket det väl nästan alltid gör). Jfr dopningsfällda ryttare. Sånt är okej. Däremot är det inte okej att diskutera privata erfarenheter av samma dopningsfällda ryttare. Det blir ryktesspridning där sanningshalten är omöjlig att kontrollera. Att nån är dopningsfälld är ju däremot ett faktum.

Det tror jag att du vet Gammeln, du tycker bara att du kom på en kul paradox nu ;)
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

mandalaki skrev:
Ursäkta att jag lägger mig i...

Händelser i hästvärlden som figurerar i medierna har det aldrig varit förbud att diskutera. Naturligtvis är det tillåtet att ta upp sånt som blir nyheter i tidningarna

Nej, mandalaki, så står det INTE i reglerna. Jag drog ju ut exakt det som stod i reglerna. Varför skulle hästvärlden undantagas och inte resten som tex kan diskuteras på Senior :smirk:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Jag vet vad som står i reglerna. Och jag känner till praxis också. Det tror jag nog att även du gör. Det är väl ofta det diskuteras exvis tävlingsresultat, dopningsfall osv på hästforumen?

Säg att till exempel hopplandslaget skakades av en ekonomisk skandal och detta blev nyheter i medierna. Med din bokstavstolkning av reglerna skulle vi inte kunna diskutera det på Buke. Men det kan vi ju.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

mandalaki skrev:
Jag vet vad som står i reglerna. Och jag känner till praxis också. Det tror jag nog att även du gör. Det är väl ofta det diskuteras exvis tävlingsresultat, dopningsfall osv på hästforumen?

Säg att till exempel hopplandslaget skakades av en ekonomisk skandal och detta blev nyheter i medierna. Med din bokstavstolkning av reglerna skulle vi inte kunna diskutera det på Buke. Men det kan vi ju.

Tja, kan väl ta ett exempel till från artikelhögen. Då är det Maria och hennes syster det handlar om, där man då hänger ut namn (ej kändisar). Hon som blev biten av hästen. Tror inte dom skulle tycka det var kul om det skrevs en massa om detta......... Nä nu är det faktiskt jag som sitter på trumfen och jag stödjer mig på de skrivna reglerna, inte de interna osynliga.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Gammeln skrev:
Tja, kan väl ta ett exempel till från artikelhögen. Då är det Maria och hennes syster det handlar om, där man då hänger ut namn (ej kändisar). Hon som blev biten av hästen. Tror inte dom skulle tycka det var kul om det skrevs en massa om detta......... Nä nu är det faktiskt jag som sitter på trumfen och jag stödjer mig på de skrivna reglerna, inte de interna osynliga.

När tänker du då fortsätta stödja dig på de SKRIVNA reglerna och ANMÄLA olämpliga inlägg, så att moderatorerna ska slippa sitta och lusläsa rad för rad 24 timmar om dygnet.

Mvh

IngelaH, som för övrigt vill tacka alla som de senaste veckorna har uppmärksammat mig på ett och annat inlägg, då jag har varit inne i en "sprungit in i väggen-period" och inte varit... är... så pigg och glad... :bow:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Tja, kan väl ta ett exempel till från artikelhögen. Då är det Maria och hennes syster det handlar om, där man då hänger ut namn (ej kändisar). Hon som blev biten av hästen. Tror inte dom skulle tycka det var kul om det skrevs en massa om detta.........

Detta är uppgifter som offentliggjorts, och är då alltså tillåtna för diskussion. Det är däremot inte tillåtet att diksutera Marias klädstil om den inte offentliggjordes i den artikeln eller någon annan.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

IngelaH skrev:
När tänker du då fortsätta stödja dig på de SKRIVNA reglerna och ANMÄLA olämpliga inlägg, så att moderatorerna ska slippa sitta och lusläsa rad för rad 24 timmar om dygnet.

Mvh

IngelaH, som för övrigt vill tacka alla som de senaste veckorna har uppmärksammat mig på ett och annat inlägg, då jag har varit inne i en "sprungit in i väggen-period" och inte varit... är... så pigg och glad... :bow:

Nu är det ju bara o vänta o se hur man hanterar reglerna. Ett annat argument som "moddar" o Gunnar brukar använda sig av är ju "De har ju ingen chans att försvara sig eftersom de inte är här" :angel:

Jo, jag vet är jag ÄR obekväm just nu
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Boj skrev:
Detta är uppgifter som offentliggjorts, och är då alltså tillåtna för diskussion. Det är däremot inte tillåtet att diksutera Marias klädstil om den inte offentliggjordes i den artikeln eller någon annan.

uj, vad du slingrar dig...........
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Äsch gå och lägg dig igen :angel: jag ska inte försvara mig MEN jag sitter inte här 24/24/7/365 :D

Obekväm :eek: det var lindrigt sagt :angel:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

mysko skrev:
Äsch gå och lägg dig igen :angel: jag ska inte försvara mig MEN jag sitter inte här 24/24/7/365 :D

Obekväm :eek: det var lindrigt sagt :angel:

Om jag ändå fick lägga mig igen :D . Men jag har faktiskt aldrig nämt 24, det var IngelaH inte jag :angel:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Ett annat argument som "moddar" o Gunnar brukar använda sig av är ju "De har ju ingen chans att försvara sig eftersom de inte är här"

Detta svarade jag på :angel:
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Iså fall är det inte jag som slingrar mig, utan dessa regler gäller utbrett på de flesta forum för diskussion. Man kan diskutera något som offentliggjorts utan några som helst moralfunderingar, så länge man håller sig till vad som är offentligt.
De artiklar som figurerar här på bukefalos är väl i allra högsta grad offentliga, de har dessutom förekommit i tryck på papper och är inte alls hemliga på något sätt.
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

mysko skrev:
Ett annat argument som "moddar" o Gunnar brukar använda sig av är ju "De har ju ingen chans att försvara sig eftersom de inte är här"

Detta svarade jag på :angel:

:D ...........jag menade de som artiklarna handlar om DE är ju inte här och kan försvara sig. Så då ska man väl inte diskutera tex hovslagaren........
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

:idea: men varför blanda in oss "moddar" vi gör så gott vi kan & lite till :D
 
Sv: Verkar som om reglerna inte följs

Vilket osökt för tankarna till en av de mest intelligenta filmscenerna jag vet: Who said Jehova?

/Jane
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag har rapporterat ett antal inlägg som faller under ej acceptabla inlägg. Jag förstår att @Gunnar et moderatorer har häcken full just...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Hej, Nyss försvann ett par av min ainlägg då jag hade länkat till bilder på två olika sadlar, likadant utseende men olika märkesnamn...
Svar
10
· Visningar
1 541
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·
Dressyr Jag har tillsammans med moderatorn på utrustning kommit fram till att nedanstående kommer att gälla utrustningstrådar även här inne på...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: remmis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp