Verksamhetsövertagande (skriva av mig)

Cattis_E

Trådstartare
Som några av er säkert minns så jobbar jag inom Stockholms pendeltåg.
Jag jobbar på underhållsföretaget, och den upphandling som blev klar i dagarna innebär att jag kommer vara med om ett s.k. verksamhetsövertagande om ett år när den nya kontraktsinnehavaren tar över.

För personal finns övergångsregler som innebär att de flesta utom chefer och liknande ska erbjudas jobb hos den "operatören".
Med största sannolikhet kommer jag alltså erbjudas arbete inom det företaget..
Det är ett år kvar till de tar över och säkerligen kommer jag ju få veta mer under framförallt slutet av det här året.

Ändå sitter jag här med en motivation som är på minus, tankar och oro för vad för form av arbete jag kommer bli erbjuden där. Att tro att inget i uppgifterna kommer att förändras är ju inte riktigt realistiskt.

Det känns plötsligt inte alls meningsfullt att göra de uppföljningar jag gör på vilka problem vi har och hur vi uppfyller vårt kontrakt.
Jag tänker liksom bara skit också för jag gillar det jag gör nu.

Jag hade faktiskt hoppats eller trott att vi skulle vinna den här upphandlingen...

Samtidigt är det ett ÅR kvar till övertagandet.
Kan någon komma med vettiga tanketips?
Det kommer att ordna sig funkar liksom inte idag :/
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 548
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp