Verktyg att skrapa bort Styngflugeägg?

Vad fungerar bäst?
Ryktsten tycker jag bara blir ett enda smulande och äggen sitter kvar.

Jag har köpt en kniv för det. Googla på kniv för styngflgeägg" så kommer det upp butiker som säljer.
30254549-origpic-02bbcb.jpg

Brukar använda rykten och köpte en ögonbrynskniv för att pröva. Funderar på att köpa Amigo flugskydd för benen. Någon som har dem och kan säga om de hjälper?

Ryktstenarna verkar ha väldigt olika kvaliteer numera. En del bara smular till skillnad från de som är hårda och kan vässas mot betonggolvet. :devil:

Tycker Trimsafe är överlägset bäst. :) Har använt hovkniv, rakhyvel, ryktsten, men inget av det funkar lika bra som Trimsafe.
I slutet av förra säsongen fick jag också tips om att smörja hästens ben med matolja, så ska tydligen inte äggen fastna lika lätt. Ska testa det i år. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
793
Övr. Barn Det är bara att inse, jag måste hitta ett tuggummi som är OK för barn/ungdommar… Men vad finns på ICA, COOP, Willys, City Gross mm som...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: 95johsv
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka