Vet folk inte hur man anmäler till en lokaltävling?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare cewe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 3 150
Sv: Vet folk inte hur man anmäler till en lokaltävling?

Nej det är inte så krångligt egentligen inte så länge alla är hela och fräsha.

Det är som allt annat olika regler för olika regler för olika distrik, i en del går tex div i LA, i andra LA/Msv och i en del bara Msv.

Jag börjar tröttna lite på att folk inte vill inse vilka skillnader det är mellan de olika distrikten och att det inte alls är något generellt för hela Sverige. Det är väl endast Elitserien i hoppning på ponny och häst då eftersom de har en gemensam final.

Senast ändrad av en moderator:

Nej det är inte så krångligt egentligen inte så länge alla är hela och fräsha.

Det är som allt annat olika regler för olika regler för olika distrik, i en del går tex div i LA, i andra LA/Msv och i en del bara Msv.

Jag börjar tröttna lite på att folk inte vill inse vilka skillnader det är mellan de olika distrikten och att det inte alls är något generellt för hela Sverige. Det är väl endast Elitserien i hoppning på ponny och häst då eftersom de har en gemensam final.

Men hallå, jag ser visst skillnad. jag fattar att det inte är samma, varför bli irriterad på det?
Klart jag tycker det låter krångligt när jag är van på anna sett. Du kanske tycker det låter krångligt för oss som tar ut lagen på plats.

I min klubb så är det 98% dressyrryttare. På alla divisioner så åker det i genomsnit 10 ekipage som vill slås om en lagplats. Då tycker jag iafa att det känns bra att man kan ta ut laget på plats så man kan ta dem med bäst dagsform. Alla är jätteduktiga, men en del har ju en dålig dag. Och man slipper oroa sig för att ngn ska bli halt.

Nej jag blirt inte irriterad på dig så lugn och fin, jag ser att du fattar ;), det var mer generellt där det ofta skrivs "så här är det", vilket inte stämmer.

Vi har alltid också tidigare haft att man tar ut laget på plats (men grenledaren fick plötsligt storhetsvansinne och ändrade på det mesta :crazy: ), jag tycker inte det är speciellt krångligt det heller och hade hellre haft det så även om vi inte har 10 st i varje divison som slåss om platserna, somdet är nu så kan det ibland vara "fullt" men en till hade kunnar vara med och rida förklass så visst har det hänt att det är den "en till" som platsat bättre i laget just den gången, men det är ju lika för alla hos oss och kanske till min klubbs fördel faktiskt då det finns klubbar som inte riktigt kan toppa efter dagsformen trots att de har mängder av ryttare att välja mellan ;).

Nu är vår klubb i final, vi har ingen reserv till finalomgången så det är bara hoppas på att alla håller sig friska och krya.

Men inse att det är olika regler för olika distrikt, bara för att ditt disktrikt har att man kan ta ut laget på plats så har inte alla distrikt det så, vi har tom en förseningsavgift om laganmälan/uppställningen kommer in det minsta försent den ligger 250 kr per omgång, för då räknas laget som efternamält.

Det var precis det jag ville poängtera i mitt svar till Tajger genom att skriva:

På de lagdressyrtävlingar jag varit på

Alltså ingen generell sanning på ngt sätt.

Helt rätt, anmälan är inte giltig om man inte anmäler på godkänd blankett, och har man tagit sitt gröna kort så ska man banne mig veta hur man anmäler sig. Det är ens skyldighet. Det blir jättebra om man måste lotta, för då är det dom som försvinner först.

Men så kan man ju inte anmäla sig :crazy:

Om det varken finns telnr eller mail, så borde nite ryttaen få vara med öht. Om inte annat räknas som efteranmäl om inte rätta anmälan kommer in i tid.

kl.

Eller så kan den här situationen dyka upp: :)

Man sitter vid sin nya dator med Windows Vista som ska vara så bra, och upptäcker att det inte finns "words" på datorn. panik.

Eftersom mina datorkunskaper slutar ungefär där, så försöker jag på ytterligare tre datorer. Men ingen har tydligen inte heller det äckliga lilla programmet..:cry:

Tiden börjar rinna ut, så jag skickar ett mail, och skriver ALLT man ska. Till och med i samma ordning som på blanketten. Hoppas verkligen dom godkänner det.... annars ska jag elda upp Vista en gång för alltid.:devil:

Vista har väl inget att göra med att det inte finns Microsoft Office Word på datorn?

Vista = operativsystem

Word = ett officeprogram som installeras separat, liksom alla andra program utöver de som följer med operativsystemet.

Har du skrivit som på anmälningsblanketten så tror jag nog att de tar emot anmälan, det hade jag gjort, men skickat mail tillbaka att nästa gång använda anmälningsblanketten i word.

Ja, eftersom jag hade en skiva med word som jag använt innan, så köpte jag inte ett nytt officepaket. MEN Vista stödjer tydligen inte word från 2002. Därav lilla problemet. Men nu kanske vi seglar från ämnet.

Jag hoppas också att de godtar anmälan ia alla fall!:)

Utan att ha läst alla svar om anmälning senast kl 13. Kan man inte ha en anmälningsblamkett via nätet som det då inte går att fylla i efter kl 12? (undrar den inte så datakunniga)
Är det försent så är det försent.

Det finns det väl?
De där equipe (?) brukar ju stänga en viss tid, står det iaf på sidan..
Och brukar det inte vara anmälan senast 18?

KL

När jag har lett Gröna Kortet studiecirklar så har jag faktiskt visat en anmälningsblankett och gått igenom hur man fyller i dom. Tycker att det skulle vara obligatoriskt faktiskt.. Tycker det är helt rätt när klubbar ogiltigförklarar ofullständiga och felaktiga anmälningar, det är enda sättet folk kan lära sig på och det står tydligt i TR vad som gäller också...

Jo, enligt tr är det senast kl 18 om inget annat står, men det brukar inte så ofta tillämpas har jag märkt.

Ja, man kan ju börja fundera.
Suttit i en veckas tid nu och försökt få någon ordning på alla märkliga anmälningar.
Hade vi haft väldigt många anmälda hade det ju varit att bara skicka tillbaka men man är ju lite snål :angel: och vill ha så många startande som möjligt.

Vad sägs om den här anmälan:

XX/5 Lisa XXXX på d-ponnyn YYYY vill hoppa LD

Inget annat, inte ens ett telefonnr.

Måste man skriva i proppen att anmälan ska ske enligt TR på SvRF anmälningsblankett?
Det fick jag iallafall lära mig när jag tog Grönt Kort.

En typisk anmälning som jag skulle ha sickat inn:P fattar mej inte på hur man ska anmäla sejj i dehär landet då inget står på svenska:P har alltid någon annan som anmäler mig:)

Har folk inga telefoner längre?
Om nåt strular när jag ska anmäla mig så brukar jag ringa till den kontaktperson som står i proppen och snällt fråga hur dom vill göra för att det ska gå smidigt.
Det har hittils gått bra och dom är tacksamma för att man inte rört till det i onödan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka