Vetegroddsolja till valp?

janna

Trådstartare
Kan man ge vetegroddsolja till en liten valp? Valpen i fråga är drygt 9 veckor, och är jätteintresserad av oljan när den äldre hunden får, så jag tänkte att hon kanske kan få lite eget :)
Isf hur mkt ska man ge? Hon har en förväntad vuxenvikt på ca 7 kg.

Kan man ge vetegroddsolja till en liten valp? Valpen i fråga är drygt 9 veckor, och är jätteintresserad av oljan när den äldre hunden får, så jag tänkte att hon kanske kan få lite eget :)
Isf hur mkt ska man ge? Hon har en förväntad vuxenvikt på ca 7 kg.
Jag hade inte gett en sån ung valp olja i ngn form. Mest för att en valpmage är känslig och får du problem med diarré så riskerar valpen snabbt att bli uttorkad. Better safe than sorry :)

Hundar kan vara ganska lättlurade, så du kan ju låtsas att du häller olja även på valpens mat... Jag hade en tik en gång som ibland kunde vara lite petig med att äta. Jag kunde då ta fram ketchupflaskan, behålla locket på och låtsas hälla det på maten, när skålen stod på golvet. Sedan åt hon...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: dobbis
·
R
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket... 2
Svar
37
· Visningar
1 894
Senast: Nota
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?