Veterinär som fått erinran - hurra!

Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

Själv blir jag spyfärdig på användare som utifrån sin okunskap vägrar att erkänna den för att i stället ge skulden till tredje part.

DV eller privat med alla möjliga tecknade avtal.

ALLA fall måste prioriteras utifrån trauma,akut status och den enda som kan ge rätt AI är hästägaren och därför är hästägarens egen grundkunskap ytterst viktig för hästarnas välfärd.


I en telefonkontakt är djurägarens kunnande extra viktigt,för att kunna förklara situationen rätt och på rätt sätt.
Har inget emot folk med kunskap men det är för j*ävligt att folk vågar dömma enskilda fall här på buke bara för att dom har en massa polare som är veterinärer.Det är fortfarande vet ansvarsnämden som bedömmer.Hade folk åsikter var det helt okej men att våga yttra sig om varför folk gör si eller så i ett fall och hur dom skulle gjort istället är bara för mycket.Man tar ju för givet att folk gör allt för att hjälpa sina djur men börjar mer och mer förstår att speciellt hästar en "prylar" för många."Hoppar den inte tillräckligt högt så är det bara att avliva den och köpa en bättre".Den skrämmande uppfattningen får jag.Vill även tilläga att det dock inte gäller alla människor
 
Sv: Veterinär som fått erinran - hurra!

IMan tar ju för givet att folk gör allt för att hjälpa sina djur men börjar mer och mer förstår att speciellt hästar en "prylar" för många."Hoppar den inte tillräckligt högt så är det bara att avliva den och köpa en bättre".[/B]


Asch, nu svammlar du. Frågan som gällde i tråden var huruvida veterinärer ska ställa upp jämt på sjuka djur.Bara för att man som djurägare tycker att de inte alltid är skyldiga att släppa allt vad de har för händer och fötter och komma betyder inte det att man inte månar och vill sina djur det bästa.

Och det är inte fel att ha veterinär som polare, då både ser och vet man att hur mycket tid som helst kan läggas på yrket. Till slut blir yrkesutövningen utnyttjad.
 

Liknande trådar

Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 383
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 025
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
5 846
Senast: Lobelia
·
Övr. Katt Hej! Har en liten honkatt som flyttade in hos mig för ca 2 veckor sedan. Då var hon aningens mager o utsvulten. Då hon strukit runt...
Svar
1
· Visningar
877
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp