Veterinärassistent?

C

Calle

Någon som vet vad det är för utbildning till det? Svårt att komma in?
 
Hmm.. kanske du menar djursjukvårdare? :confused:
I så fall finns det en högskoleutbildning i skara men intagningspoängen är jättehög! :eek:
Tror oxå att det krävs 6 månaders praktik på djursjukhus eller dyl.
Om du är intresserad finns det mer info om detta på AFs hemsida Sök på djursjukvårdare. Där finns oxå en länk till SLU i Skara.
Finns ju oxå gymnasieutbildning (som nog är lättare att komma in på). Då kan du kolla på Naturbruk

Lycka till!
 
Nä, den är nån annan utbildning jag letar efter. Har hört talas om en tjej som läser till veterinärassistent i Uppsala. Den var på ett år. Jag lyckas inte hitta nån sån utbildning, så jag kanske har missuppfattat........men jag är helt säker på att hon läste till något med veterinär, och det var INTE veterinärutbildningen. :confused:
Men tack för tipsen alla fall!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 909
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Hästnyheter Den unika utbildningen till Equiterapeut sticker ut från mängden. P4 Sörmland har pratat med utbildningsledare Aili Bernhardtz. På...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 186
  • Artikel
Hästnyheter Hästsportens Folkhögskola erbjuder flera digitala utbildningar inom arbetsmiljö och arbetsrätt under 2024. Kolla in alla kursdatum och...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp