Veterinär - vilken?

Salama

Trådstartare
Det finns en hel uppsjö av veterinärer i Uppsala. Hur ska man veta vart man ska åka?? Har varit på Ultuna tidigare, men de har endast öppet för akutfall nu..

Jag ska chipmärka och vaccinera min lilla tjej, någon som har tips på vad man ska tänka på med val av veterinär och så?

/Förvirrad :p

Sv: Veterinär - vilken?

Men titta, en till Uppsalabo. Var hälsad. :bow:
Har Ultuna verkligen bara öppet för akutfall? Visste jag inte, tack för informationen. Vi har varit och kastrerat vår lille herre hos Årstas veterinärpraktik, tycker de gjorde ett bra jobb. Rätt litet ställe, det kan också kännas bra. Annars har vi faktiskt också varit mest på Ultuna, så jag vet inte riktigt vilka andra ställen som kan tänkas vara bra...

:D

Jo, från och med nästa vecka är det bara akutfall.. Trist, speciellt med tanke på att jag bor 1,5 km därifrån.

Eftersom jag inte är säker på om jag har tillgång till bil så måste jag kunna ta mig dit kommunalt. Suck! Har iaf hittat en klinik mkt nära där jag bor, ska kanske ta och slå en signal dit och höra. :)

Det är så trist när de skär ner på sånt där, svårt att hitta någon annan veterinär när man är van. Du kan ju alltid köra en rundtur i telefonkatalogen, jag hittade ett antal veterinärer där som verkar rätt bra (om man nu kan se det på en liten annons) och som dessutom har bra öppet-och telefon-tider.
Det krångligaste för min del är egentligen att ta mig till veterinären, då jag bor två mil utanför stan och inte har körkort eller transportbur. Då är det bättre med kvällsöppet.

Mmm verkligen..!

Jag ska försöka få pojken min att komma till Uppsala och se om han kanske kan göra mig och minimonstret. :) På något sätt löser det sig. Ska sätta mig och ringa runt sen.

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och...
Svar
13
· Visningar
802
Senast: Liten
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 397
Senast: fejt
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
544
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka