Veterinärbesiktning? signalement?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lollo25
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 955
L

Lollo25

Nu ska jag sälja min häst... tänkte på det här med veterinärbesiktning och signalementsbeskrivning. Först o främst vad tittar de på nu igen på en vanlig enkel vet. besiktning? Och så tänkte jag göra signalementsbeskrivning på samma gång inför hästpass, vad tittar de på där? Hur utförs det? Och vad går detta på? Kommer inte ihåg vad en vanlig besiktning ligger på (med alla kostnader tot, veterinärer är ju inte billiga...) , samt vad signalement-momentet kan kosta i sig (gör ju båda samma omgång)...

Sv: Veterinärbesiktning? signalement?

Priset vet jag inte, ring och kolla med din vet.

Men en singlamenstbeskrvning, där tittar dom efter virvlar, tecken, dom ritar av allt i ett diagram...
Besiktningen, dels så böjer alla ben och du får springa fram och till baka, Kollar att hästen verkar kry och inte har ont i rygg och dyligt, kollar hull och syn och allmännintryck.

När jag vet.besiktigade vanlig besiktning så kollade de, tarmljud, puls, lungljud, hjärtljud, slemhinnor, rygg, böjprov, hud, hovar, helheten- pigg och glad, hull mm. Det var det jag kommer ihåg nu.
Betalade 1100kr, DV som kom ut.

Har för mig att jag betalade cirka 900 för signalement och chippning. Ju fler som gör sådana saker samtidigt desto billigare blir det så vi samlade ihop ett helt gäng i stallet och gjorde detta samtidigt. Kanske ett litet tips om det finns fler som är intresserade.

Ok, läste igen och såg att du skulle sälja så då är det nog inte aktuellt med att flera ska göra det samtidigt.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 198
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 428
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka